ההאטה הכלכלית בארה"ב מפילה את מחיר הנפט בכ-3.4%

החוזים על הנפט הגולמי לחודש יוני השילו מערכם כ-2.8 דולרים לחבית ונסחרים כעת סביב 90.5 דולר לחבית ■ מהם הגורמים? הנתונים הפושרים שפורסמו בארה"ב ביחד גם גידול מפתיע בהיצע

הנתונים הכלכליים שפורסמו בשבועות האחרונים בארה"ב מצביעים על מגמה ברורה של האטה. חשש זה, ביחד עם הגידול בהיצע הנפט בארה"ב, מוביל את החוזים על הזהב השחור לרדת ביותר מ-3.4% לרמה של כ-90.2 דולר לחבית.

החוזים על הנפט הגולמי לחודש יוני השילו מערכם כ-2.8 דולרים לחבית ונסחרים כעת סביב 90.2 דולר לחבית. גם החוזים על הנפט מסוג ברנט יורדים בכ-3% לרמה של 99.35 דולר לחבית.

אז מהם הגורמים לירידה החדה? היום פורסם סקר ה-ADP לחודש אפריל, הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי. הסקר הצביע על יצירה של 119 אלף משרות בלבד, הרבה מתחת לצפי האנליסטים. בנוסף, פורסם גם מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור שרשם קריאה נמוכה יחסית של 50.7 נקודות. האטה בפעילות הייצור, כאמור, משמעה האטה בביקושים לנפט.

מעבר לכך, בצד ההיצע, הממשל בארה"ב הודיע היום כי מלאי הנפט הגולמי זינק ב-6.7 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-26 לאפריל. צפי האנליסטים בשוק, לעומת זאת, עמד על עלייה של 1.4 מיליון חביות.

"אין ספק שהמספרים שפרסמה הממשלה הם הפתעה", אומר טאריג זהיר, מנהל השקעות בחברת Tyche Capital Advisors. "אנחנו ממשיכים לצפות לחולשה משמעותית בסקטור האנרגיה", הוא הוסיף.