עצומה: נשים בעד עמנואל רוזן; שטייף: גם לקצב היו תומכים

היוצרת התיעודית ונסה לאפא: "אנו מזועזעות מהלינץ' שנערך לרוזן ומהמשפט הציבורי שדן אותו לתלייה בכיכר העיר, ללא שופט אך עם הרבה תליינים"

היוצרת התיעודית ונסה לאפא מתייצבת לצדו של עמנואל רוזן ובימים אלה מריצה עצומה לתמיכה בו, בתקווה שנשים אחרות שעבדו לצדו של העיתונאי במהלך השנים יחתמו עליה.

בעצומה, שנחשפה בתוכניתו של גבי גזית ברדיו ללא הפסקה, כותבת לאפא: "אנו, הנשים שעבדו עם עמנואל רוזן במהלך 20 השנים האחרונות, מעידות מניסיוננו האישי כי התנהגותו כלפינו עמדה בסטנדרטים האתיים והמקצועיים המחמירים ביותר".

לאפא ביקשה מ-50 נשים שעבדו עם רוזן לחתום על העצומה, ונכון לעכשיו היא סירבה לחשוף כמה מהן חתמו ואף סירבה לענות לשאלות בנושא.

בעצומה נכתב: "אנו מזועזעות מהלינץ' שנערך לרוזן בימים אלה ומהמשפט הציבורי שדן אותו לתלייה בכיכר העיר, ללא משפט או שופט אך עם הרבה תליינים. אנו כואבות את כאבו של עמנואל ומייחלות לסיומה הצודק של הפרשה עבור חברנו".

לאפא הייתה בעבר עובדת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ועל כן קיבלה הצצה נדירה לחייו, מה שאיפשר לה להכין סרט תיעודי אודותיו. בשנת 2008 הסרט שערכה נפסל לשידור על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת, לאחר שלאפא סירבה לדרישה לערוך אותו מחדש לאור העובדה שבאותם ימים התפוצצה פרשת טלנסקי. רק בשנת 2009, לאחר שהמשיכה ללוות אותו ולהוסיף חומרים חדשים, שודר הסרט בקשת.

גזית העלה היום לראיון ברדיו את הדס שטייף להגיב על העצומה. "אני שואלת האם באמת 50 הנשים יחתמו על זה. גם אם כן, זה לא מעיד על כלום ושום דבר. עמנואל עושה מבחינתו את הדברים שהוא אמור לעשות. מבחינתו זה לגיטימי".

"גם למשה קצב היו תומכים, זה העיד על משהו? לא! והוא לפחות הכחיש", אמרה שטייף. עיתונאית גלי צה"ל בחרה להתייחס לעצומה בדוגמה יצירתית: "אם נתפס פורץ שפרץ לבית אחד, אבל לא פרץ ל-100 הבתים האחרים - זה אומר שה-100 יחתמו על עצומה לטובתו על כך שהוא לא פרץ אליהם?".

לדבריה, "המשפט שכתבה ונסה בעצומה מנותק מהמציאות. יש לנו מעל 100 תלונות מנשים נגד רוזן - אם אתה היית במקומי, גם אתה היית חושף את הדברים. אם לא היינו עושים זאת, עמנואל היה ממשיך לעבוד בתקשורת ולפגוע בנשים צעירות".

שטייף אמרה בראיון כי עד עכשיו היא לא שמעה הכחשה מצד רוזן, וגזית מצידו הגיב ואמר לה: "את לא בית משפט - את לא אמורה לצפות להכחשה".

לסיכום, גזית אמר לשטייף: "אומרים עלייך או שאת לא הוכחת את הטענות, או שאת פשוט מפחדת, ולכן לא נתת לעמנואל הזדמנות להוכיח את חפותו לפני גזר הדין שלך נגדו". שטייף השיבה: "יש משהו בדברייך".

לבסוף, שטייף רמזה כי יש נשים שמתכוונות להגיש תלונה נגד רוזן, וכי היא בטוחה שבסופו של דבר "הנושא ייחקר לעומק במשטרה".