בהמשך לסדרת הכתבות שאנו עורכים במסגרת מדד הגישה החיובית, יצאנו שוב לשטח על-מנת לבחון כיצד מנגישה החברה הישראלית את המבנים הציבוריים לאנשים עם מוגבלויות שמבקשים לפקוד אותם, והפעם הגענו לתחנה המרכזית בתל אביב.
כפי שעיניכם יכולות לראות, במקום מתנוסס שלט גדול ומאיר עיניים המכוון לשירותי הנכים אבל כדי להגיע אליהם ניצב מכשול בדמות גרם מדרגות בלתי עביר לכסא גלגלים...חלם.
גם פסי החספוס שאמורים לסייע שחוקים לגמרי. מה שכן חייבים לציין, שבקומת הרציפים המרכזית של האוטובוסים העירוניים מצאנו שירותי נכים מסודרים עם גישה נוחה לגמרי.
אחד הדברים שאנחנו פחות ערים לו הוא נושא הסימון החושי. כבדת הראיה שפוסעת יחד עם כלב הנחייה שלה במסדרון הרציפים אינה יכולה לדעת היכן היא נמצאת, היכן נמצאים הרציפים ואילו אוטובוסים נמצאים שם. אין סימון חושי כדוגמת חספוס רצפתי, כריזה שמיעתית או עמודים עם כתובות ברייל. רגשיות לנושא היתה יכולה לסדר את העניין די בקלות.
את התוצאות המלאות של דירוג מדד הגישה החיובית נפרסם בפרויקט מיוחד שיצא הערב (א') ב"גלובס הערב".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.