זיכיון טומי הילפיגר בישראל עובר לקבוצת אירני

זאת לאחר שכשל הניסיון של סקאל למכור את פעילות המותג טומי הילפיגר בארץ

אחרי שכשלו המאמצים למכור את פעילות מותג האופנה טומי הילפיגר בישראל, הזיכיון למותג עובר לקבוצת אלשרד שבבעלות משפחת אירני - כך נודע ל"גלובס". פרטי העברת הזיכיון סוכמו בימים האחרונים בין קבוצת אלשרד לחברת טומי הילפיגר.

עוד נודע כי החברה העולמית הפסיקה למכור לחיים סקאל, שהחזיק עד כה בזיכיון למותג, ועל כן ברשת טומי הילפיגר בארץ לא נמכרת קולקציית קיץ של המותג וכן לא בחנויות המוכרות את המותג.

במקביל נמשך המשא-ומתן בין החברה העולמית לחיים סקאל, וזאת על מנת לקבוע את הפיצויים שתשלם החברה העולמית לסקאל על הפסקת הזיכיון בטרם המועד שנקבע בהסכם בין הצדדים. המשא-ומתן מנוהל גם באשר לחנויות המותג שסקאל מעוניין למכור אותן לחברה העולמית.

כפי שנחשף ב"גלובס", סקאל ניסה למכור את פעילות המותג בישראל ואף ביקש עבור הפעילות 40 מיליון שקל, על רקע רצון החברה העולמית להעביר את הזיכיון. במקביל לניסיונות המכירה שכשלו בסופו של דבר, החלה החברה העולמית במשא-ומתן עם קבוצת אלשרד להעברת הזיכיון.

מחזור של 83.5 מיליון שקל

טומי הילפיגר הוא מותג יוקרה אמריקאי שהוקם בשנת 1984 על-ידי מעצב האופנה ג'ייקוב הילפיגר. למותג קו מוצרים רחב במיוחד שפונה לגברים, לנשים ולילדים. פרט לכך המותג מציע גם נעליים, ג'ינסים, תיקים, בשמים, בגדי ים ועוד.

המותג החל את פעילותו בישראל בשנת 2001. הפעילות בארץ מחולקת לפעילות קמעונאית ופעילות סיטונאית.

סקאל מפעיל 8 חנויות תחת המותג טומי הילפיגר. חנות הדגל פועלת בקניון רמת-אביב, ולמותג חנויות גם בקניון ארנה בהרצליה, בקניון ממילא בירושלים, בקניון שרונים בהוד-השרון, בקניון הזהב בראשון-לציון, בשדרה השביעית בבאר-שבע ובשתי חנויות בעיר אילת: בטיילת ובפארק הקרח.

כפי שנחשף ב"גלובס", מחזור המכירות של טומי הילפיגר בישראל הסתכם בשנת 2012 ב-83.5 מיליון שקל (ללא מע"מ). המכירות ברשת החנויות הסתכמו ב-37.5 מיליון שקל והיוו 45% מכלל מכירות החברה. המכירות הסיטונאיות הסתכמו ב-46 מיליון שקל והיוו 55% ממכירות החברה. החברה עובדת על רווח גולמי ממוצע של 42%, כאשר הרווח התפעולי עמד בשנת 2012 על 16.9 מיליון שקל, שיעור של 20.2% מהמכירות.

קבוצת אלשרד מחזיקה במגוון רב של מותגי אופנה, והיא בעלת הרשתות פקטורי 54, אוריג'ינלס וג'ינס בר. בין מותגי הקבוצה ניתן למצוא גם את המותג ארמאני, שהזיכיון עליו עבר לאשלרד לפני כשנתיים וחצי.

חיים סקאל סירב להגיב לידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת קבוצת אירני.