דווקא עכשיו צרות? נשיא באיירן מינכן רומז על התפטרות

פרשיית העלמות המס בגינה נחקר אולי הנס, שבמרכזה חשבון בנק סודי בשווייץ, צפויה לגרום לסיום תפקידו במועדון הגרמני

פרשיית המס בגינה נחקר אולי הנס, נשיא באיירן מינכן, ממשיכה להעיב על הקבוצה שהעפילה לגמר ליגת האלופות שיתקיים החודש. הפרשה מסעירה את גרמניה, ואף עשויה לגרום להתפטרותו של האנס מהמועדון.

בראיון שפורסם השבוע ב"די זייט", אמר הנס כי "אם אקבל את הרושם שהנוכחות שלי מזיקה למועדון, אני אשא בהשלכות. בכל מקרה לא אתפטר לפני גמר האלופות". הנס הוסיף כי "עשיתי טעות ענקית. קשה לי מאוד להתמודד איתה, אבל אני לא אדם רע".

במרכז החקירה של רשויות המסים בגרמניה נמצא חשבון סודי שניהל הנס בשווייץ, כדי להתחמק לכאורה מתשלומי מס במדינתו. על-פי החשדות, בסקנדל מעורבת לכאורה גם חברת אדידס, כשכספים לחשבון בשווי של 13 מיליון דולר הגיעו מבכיר לשעבר בענקית ההלבשה, רוברט לואיס-דרייפוס. אדידס, שהכחישה את המיוחס לה, מחזיקה באחוזי בעלות בבאיירן מינכן.

במסגרת הסקנדל, נחשף כי ב-20 במארס הוציאה רשות המסים צו מעצר נגד הנס, כשחוקרים הגיעו לאחוזת נופש שבבעלותו בבוואריה, והוא נאלץ להפקיד בידם 5 מיליון אירו על מנת לשמור על חירותו, לפחות באופן זמני. "בדיוק בנקודה הזאת התחיל הגיהנום שלי", אמר הנס, שצפוי לעמוד לדין פלילי ועשוי להיענש בשנות מאסר בפועל.

לפי דיווח ב"סודויטש צייטונג", השתמש האנס בחשבון בשווייץ על מנת "לשחק" עם שוק המניות.

‏הפרשה תפסה נפח נרחב בדיון הציבורי בגרמניה, והפכה לאחד מהנושאים המדוברים לקראת הבחירות הכלליות שייערכו במדינה בספטמבר, עקב מכת "ההון השחור" שמטרידה רבים. גורמי אופוזיציה טוענים כי אמנת המס עליה חתמה גרמניה עם שווייץ, שאפשרה להנס להעביר כספים מגרמניה לחשבון בשווייץ ללא פיקוח, היתה טעות קשה. הקנצלרית אנגלה מרקל התייחסה אף היא לנושא, והביעה את "אכזבתה" מהתנהלותו של הנס.