"הפרינט מדמם, בטלוויזיה מפסידים - וברדיו האזורי מרוויחים"

עידית צ'רנוביץ ייעצה לאהוד אולמרט ואחראית על 16 תחנות הרדיו האזורי ■ "אמא שלי דרשה ממני תמיד להגיד את האמת - או שאקבל עונש" ■ ראיון מיוחד

כשאהוד אולמרט נכנס לתפקיד שר התקשורת, עידית צ'רנוביץ שימשה כיועצת במשרד. בימים הראשונים הוא החל למנות את אנשיו לתפקידים השונים. "הייתי נחושה להישאר בתפקיד. ביקשתי פגישה אישית עם השר. ידעתי שאף אחד אחר לא יכול לעשות את מה שאני עשיתי שם".

- איך התנהלה הפגישה?

"הייתה חשדנות גדולה מצדו, כי כל שר מביא את העוזרים שלו, ואנחנו לא הכרנו בכלל. הוא שאל: 'מי את? מאיפה באת? למה את כאן?'. הסברתי לו למה הוא צריך שאחת כמוני תישאר לעבוד איתו. ירדתי עד לפרט הכי קטן. הפגנתי 100% בקיאות. הייתי נחושה בדעתי, חמושה בביטחון עצמי. אחרי שתי פגישות עבודה שוטפות כבר היה ברור לכולם שאני נשארת".

צ'רנוביץ', שכבר אז סומנה על-ידי בכירים בעולם התקשורת ככוכבת עולה, המשיכה לטפס. שנתיים לאחר מכן התברגה ברשות השנייה, והתקדמה לתפקיד סמנכ"לית הרדיו, שאותו היא ממלאת עד היום.

כשאולמרט נבחר לראשות הממשלה ב-2006, היא נענתה לבקשתו לחזור ולעבוד איתו בלשכת ראש הממשלה. אולמרט, אומרים מקורביו, הביא איתו לתפקיד מעט מאוד אנשים, וצ'רנוביץ יצאה לחופשה מהרשות השנייה, והפכה ליועצת לענייני כנסת וממשל. היא הופקדה על הקשר עם חברי הכנסת ועל ייצוג עמדות ראש הממשלה בוועדות השונות.

"כשראש הממשלה קורא לך, לא אומרים לא, באים מיד. נוצר בינינו קשר מקצועי חזק וקשר אישי חם. העבודה איתו הרחיבה את הכישורים שלי והקנתה לי ראייה מערכתית".

עידית צ'רנוביץ / צילום: שי יחזקאל
 עידית צ'רנוביץ / צילום: שי יחזקאל

- מה למדת ממנו?

"הוא מנהיג בכל רמ"ח איבריו. הוא הרחיב את ארגז הכלים הניהולי שלי. למדתי ממנו לקבל החלטות בנחישות, להיות יצירתית ולא לוותר, גם כשהמהלך נראה בלתי אפשרי. נורא רציתי להצליח, והיכולת לעמוד בלחצים של עבודה תובענית עמדה למבחן עם אדם כמו אהוד, שבעצמו יורד לפרטים".

- אתם שומרים על קשר?

"אני תמיד שומרת על קשר עם אנשים שאני עובדת איתם, וגם איתו. בתקופת המשפט העברתי לו מסרים של תמיכה".

מאבק - "זה הדלק להצלחה"

בענף אומרים על צ'רנוביץ, 40, שהיא אלופה ביחסים בינאישיים. חבריה מכנים אותה צ'רנוקפיץ. היא מדברת, משכנעת, מביאה את הדברים שלה בנקודות, בתתי-סעיפים, בפירוט, בדיוק. היא דרוכה, עירנית, מדברת כמעט בלי לקחת אוויר, חוזרת ומוודאת שהובנה כהלכה.

"אני בן אדם שרץ אחרי החלומות שלו. מדי פעם אני מעדכנת את החלומות לפי מרוץ החיים. יצר ההישרדות שלי כל-כך חזק, שהוא מאפשר לי להתמודד עם כל דבר בחיים. אני חושבת שזה בגנים. מאז שאני מכירה את עצמי זה ככה. אולי כי אני ילדת סנדביץ', בין שני אחים מחוננים, והרצון להתבלט ולהוכיח נולד שם, בבית.

"מאז שאני זוכרת את עצמי אני במרוץ. תמיד היה לי חשוב להיות המצטיינת. הבת הכי טובה, התלמידה הכי טובה, רקדנית הבלט הכי טובה. אני זוכרת מאבק יומיומי, כשאני האסיר והסוהר של עצמי".

עידית צ'רנוביץ / צילום: שי יחזקאל
 עידית צ'רנוביץ / צילום: שי יחזקאל

- מאיפה זה בא?

"אמא שלי חינכה אותי בקיצוניות למצוינות וליושר. היא דרשה ממני תמיד להגיד את האמת, גם אם היא כואבת, או שאקבל עונש".

בראיון המלא מדברת צ'רנוביץ על התקשורת ("הפרינט מדמם, ערוצי הטלוויזיה מפסידים כסף, האינטרנט נוגס בעוגת הפרסום ואילו תחנות הרדיו האזורי מרוויחות כסף"), על אולמרט, על משרד התקשורת ועל הסכסוכים הכי מתוקשרים שלה ("הוצאנו נגד נתן זהבי קנס הפרה אחרי שהוא אמר למאזינה 'לכי תמצצי'... כשהוא המשיך בשפה הפוגענית דפקנו על השולחן ואמרנו 'לא עוד' והתחלנו בשורה של קנסות הפרה מול התחנה. זה הגיע ל-5, כל אחד מהם בסך של 20 אלף שקל".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" שנמכר גם ברשת סטימצקי