הזמרת לורן היל נדונה ל-3 חודשי מאסר על השתמטות ממס

‏היל הודתה ב-3 סעיפי אישום של אי-הגשת דוחות מס על הכנסות של יותר מ-1.8 מיליון דולר ב-2005-2007 - עבירה שהעונש עליה עשוי להגיע ל-3 שנות מאסר

‎‎שופטת פדרלית בארה"ב גזרה אתמול (ב') על כלת פרס הגראמי, אמנית ההיפ-הופ לורן היל, 3 חודשי מאסר בפועל, 3 חודשים נוספים של מאסר בית וקנס של 60 אלף דולר, וזאת בגין השתמטות מתשלום מס פדרלי.‏

‏היל הודתה אשתקד ב-3 סעיפי אישום בגין אי-הגשת דוחות מס על הכנסות של יותר מ-1.8 מיליון דולר בשנים 2005-2007 - עבירה שהעונש עליה עשוי להגיע ל-3 שנות מאסר.

היא טענה כי לא שילמה מסים בגלל הלחץ שחוותה במשך שנים, שבהן במקביל לקריירה שלה כזמרת שמקליטה את יצירותיה, היה עליה גם לגדל 6 ילדים. לחץ זה אילץ אותה לרדת למחתרת ולהיעלם מעיני הציבור.

‏ערב הקראת גזר הדין שילמה היל מסים שהיה עליה לשלם בעבר בשווי 504 אלף דולר לרשות מס ההכנסה של ארה"ב, ו-420 אלף דולר נוספים למדינת ניו-ג'רזי. היא עדיין חייבת ריבית וקנסות בסך 285 אלף דולר.

‏‏"כשהממשלה מבקשת עונש של 36 חודשים, והשופט גוזר 3 חודשים - לדעתי השופטת נתנה גזר דין הוגן וסביר", אמר עורך דינה של היל, נתן הוכמן, לכתבים.

‏התביעה דרשה עונש מאסר של 30 חודשים מעונש מרבי של 36 חודשים.‏

השופטת הפדרלית מדלן קוקס ארלאו ציינה כי הגורמים שתרמו לעונש הקל שנגזר על היל היו העובדה שלהיל אין עבר פלילי, שהיא אם ל-6 ילדים, ושהיא שילמה את המסים שלא שולמו בעבר.

‏היל אמרה לבית המשפט כי הפסיקה את חיי החברה שלה מכיוון שנקלעה למשבר, קיבלה איומים מרומזים והוחרמה בגלל שלא התאימה את עצמה לנורמות של תעשיית המוזיקה. ‏"נתפסתי כמכונה שמייצרת מזומנים, ולא כבן אדם", אמרה היל.

ביום שישי הועלה לאייטונס סינגל חדש של היל - הראשון בשנים האחרונות - ששמו "חברה נוירוטית".‏ עורכי דינה אישרו כי היא חתמה על חוזה חדש עם סוני וורלדווייד אנטרטיינמנט ועובדת על אלבום חדשות - האלבום הראשון שלה בתקופה של יותר מ-10 שנים.‏