רבעון שיא לפריגו: ההכנסות צמחו ב-18% ל-920 מיליון ד'

על אף השיפור שנרשם כמעט בכל תחומי פעילותה, החברה לא הכתה את תחזיות האנליסטים

שיפור כמעט בכל תחומי הפעילות של חברת התרופות פריגו הוביל להכנסות שיא בדוחות הרבעון הפיסקאלי השלישי של 2013, שפורסמו היום. עם זאת, בשוק ציפו מפריגו ליותר, ותחזיות האנליסטים היו גבוהות מהתוצאות שפורסמו בפועל. פריגו, שבניהולו של ג'וזף פאפא, היא חברת תרופות גנריות אמריקאית, שמתמחה בתרופות שנמכרות ללא מרשם רופא (OTC) ופעילה בתחומים משיקים כמו מכירת תרכובות מזון לתינוקות.

שנת הכספים של פריגו מתחילה בחודש יולי, וברבעון הפיסקאלי השלישי (שהסתיים במארס) רשמה החברה הכנסות של קרוב ל-920 מיליון דולר. בכך צמחה החברה ב-18.2% ביחס לרבעון המקביל, אך פספסה את תחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 935 מיליון דולר. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות פריגו בכ-2.6 מיליארד דולר.

הרווח הנקי הרבעוני הגיע ל-111.9 מיליון דולר, ירידה של 3.3% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם, שאינו כולל לדוגמה עלויות הקשורות לרכישת חברות, עלה ב-1.1% והסתכם ב-134 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה היה 1.42 דולר, נמוך ב-2 סנטים מתחזיות האנליסטים. פריגו מאשררת את התחזיות השנתיות שלה, וצופה רווח של 5.53-5.73 דולר למניה (523-542 מיליון דולר).

"אנו מרוצים מאוד מהביצועים שלנו, ומהשיאים בהכנסות וברווח המתואם למניה", אמר פאפא, וציין כמה אירועים שקרו בחברה, ובהם רכישות, השקות של תרופות חדשות והגשת בקשות לאישור שיווק לתרופות גנריות חדשות.

צמיחה של 19.6% בתחום המרכזי

בתחום הפעילות המרכזי של פריגו, תחום הבריאות לצרכן, הגיעו ההכנסות ל-537 מיליון דולר - בדומה לרבעון הקודם וצמיחה של 19.6% ביחס לרבעון המקביל. מכירות המוצרים הקיימים גדלו ב-54 מיליון דולר, ובפרט תרופות לטיפול בצינון ומשככי כאבים.

לפני חודשים מספר נרכשה חברת סרג'נט שמוכרת תרופות וטרינריות תמורת עד 285 מיליון דולר, וזו הוסיפה 31 מיליון דולר למכירות תחום הבריאות לצרכן. עוד 17 מיליון דולר הגיעו ממכירת מוצרים חדשים של פריגו, בתחומי הצינון והפסקת עישון. פאפא התייחס לתחום הווטרינרי שאליו נכנסה החברה באמצעות שתי רכישות בחודשים האחרונים, ואמר: "אנו ממוצבים היטב לסייע לבעלי חיות המחמד לחסוך כסף בתחילת 'עונת הפשפשים'".

תחום התזונה והוויטמינים, שכולל גם את שוק תרכובות המזון לתינוקות, צמח ב-13.3% ל-133 מיליון דולר. פריגו מציינת שכל המוצרים בתחום צמחו, ומוצרים חדשים תרמו 5 מיליון דולר למכירות. מכירת תרופות מרשם הניבה לפריגו הכנסות רבעוניות של כ-189 מיליון דולר - עלייה של 21.7% ביחס לרבעון המקביל. מוצרים חדשים תרמו 18 מיליון דולר להכנסות, וחברת Rosemont הבריטית, שנרכשה ב-283 מיליון דולר בפברואר האחרון, התחילה לבוא לידי ביטוי בדוחות והוסיפה הכנסות של 8 מיליון דולר במכירת תרופות מרשם. בתחום חומרי הגלם ההכנסות עלו ב-11.3% והסתכמו ב-41.1 מיליון דולר.

פריגו ייצרה ברבעון השלישי 380 מיליון דולר מפעילות שוטפת. החברה נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי שוק של 11.2 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 18% מסוף חודש ינואר.