מדוע מס הבלו על הדלק לא עלה במסגרת הגזירות?

באוצר החליטו להעלות כמעט כל מס אפשרי ולקצץ בבשר החי - אך לא נגעו הפעם במס הדלק, על אף שמדובר במס "קל" שמכניס מיליארדים רבים לקופת המדינה ■ גורם באוצר: "הציבור והתקשורת הבהירו לנו שהמס גבוה מספיק"

בין שורת הגזירות המוטלות על הציבור במסגרת תקציב המדינה לשנים 2013-2014, יש מס אחד שהצליח לחמוק מהעלאה נוספת: מס הבלו על הדלק.

כזכור, באוצר לא היססו בשנים האחרונות להעלות את מס הבלו על הדלק, מס שנחשב קל להעלאה ומכניס מיליארדיכסף רב לקופת המדינה. רק בשנה שעברה הסתכמו ההכנסות ממסי דלק ב-18.8 מיליארד שקל. לפי נתונים שפרסם אתמול משרד האוצר, בחודש אפריל עמדו ההכנסות ממסי דלק על 1.1 מיליארד שקל ומתחילת השנה - 5 מיליארד שקל.

לכאורה, דווקא עכשיו האוצר היה יכול להעלות את מס הבלו בקלות יחסית, שכן בחודשים האחרונים צנח מחיר הדלק משיא של 8.25 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן ל-7.26 שקלים.

מחיר הבנזין
 מחיר הבנזין

אז מדוע באוצר החליטו לא לגעת לנו הפעם במחיר הדלק? גורם באוצר סיפק לנו היום תשובה קצרה ופשוטה: "התקשורת והציבור הסבירו לנו שהמס על הדלק מספיק גבוה".

עדיין, מס הבלו מהווה 41% ממחיר הבנזין - 3.008 שקלים. המע"מ, החל על המחיר לאחר מס הבלו (כפל מס) מהווה 15% מהמחיר (1.055 שקלים).

פוליטיקה חדשה שיטות ישנות: ישראל נכנס שוב עמוק עמוק לכיס של מעמד הביניים
 פוליטיקה חדשה שיטות ישנות: ישראל נכנס שוב עמוק עמוק לכיס של מעמד הביניים

חבילת הגזירות
 חבילת הגזירות

שיעור מס הקנייה
 שיעור מס הקנייה