נעילה שלילית בבורסה; איזיצ'יפ זינקה, מלאנוקס עלתה 2%

איזיצ'יפ זינקה לאחר הדוחות והתחזית ■ טאואר דיווחה הבוקר על ירידה של כ-33% בהכנסות ברבעון הראשון - והמניה צנחה ■ מחריף סכסוך העבודה בבנק דיסקונט

יום המסחר בבורסה באחד העם (ה') ננעל במגמה שלילית, לאחר עוד יום של סגירה חיובית ושיאים חדשים בוול סטריט. בבורסות אירופה המגמה מעורבת ובחוזים על מדדי ניו-יורק נרשמת יציבות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור גם אתמול בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 כבש שיא חדש וחתם יום חמישי ברציפות של עליות. זאת, על רקע המדיניות המוניטרית האגרסיבית שנוקטים הבנקים המרכזיים והנתונים הכלכליים החיוביים שפורסמו בשבוע האחרון.

בארץ המשיכו המשקיעים להתמקד בהתקדמות לקראת הגשת תקציב המדינה החדש, לאחר מסיבת העיתונאים שקיימו אתמול שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר ההסתדרות עופר עיני.

"נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפוי להוריד את הריבית בסוף החודש, או לכל המאוחר בחודש הבא. זאת, על מנת לאזן את השפעת הקיצוצים בתקציב על הצמיחה במשק". כך מעריך שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בחברת פיוניר תכנון פיננסי. לדברי בן אריה, "הצעת התקציב כוללת בתוכה צעדים שעלולים לפגוע בצמיחה, כגון העלאות מסים ישירים ועקיפים, קיצוץ קצבאות ועוד מהלכים שיפגעו בכושר הקנייה של הציבור. לאור זאת, סביר שהנגיד ירצה לנקוט מהלך שיאזן את ההשפעה השלילית של צעדים אלה ויצמצם את הסכנה של גלישה למיתון, והכלי האפקטיבי ביותר שעומד לרשותו הוא הורדת הריבית. רוב הסיכויים הם שהנגיד לא ימתין ויוריד את הריבית כבר החודש, אולם לא מן הנמנע גם כי הוא יבקש להמתין עוד חודש, עד להעברת התקציב בפועל". בן אריה מעריך עוד כי "בנק ישראל, גם בעידן שלאחר פישר, ירצה לשמור על סביבת ריבית נמוכה בטווח הנראה לעין, על מנת לרסן את השפעת הגזרות התקציביות על הצמיחה".

נייס עלתה לאחר הדוחות

עונת הדוחות נמשכת. נייס דיווחה אתמול כי הכנסות החברה (non-GAAP) ברבעון הראשון של 2013 היו 224.7 מיליון דולר, עלייה של 4.5% מהכנסות בסך 215.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012. הרווח הנקי (non-GAAP) הסתכם ברבעון בכ-37.6 מיליון דולר לעומת 35.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012. הרווח (non-GAAP) למניה עמד על 61 סנט, גידול של 7.0% מ-57 סנט ברבעון הראשון של 2012. נייס תפתח את היום עם פער חיובי של 2.8% מול ניו-יורק.

מניית איזיצ'יפ זינקה. בכלל פיננסים מציינים היום כי "בשנים הקרובות אנו מעריכים כי איזיצ'יפ תציג קצב צמיחה מואץ עם רווחיות גבוהה תוך גידול משמעותי של נתח השוק. אנו מקנים לחברה מכפילים כנהוג בחברות צמיחה דומות עם מחיר יעד של 37 דולר".

חברת השבבים טאואר דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2013. הכנסות החברה ברבעון היו 113 מיליון דולר לעומת 148 מיליון דולר ברבעון הקודם. ברבעון המקביל אשתקד עמדו ההכנסות ברמה של 168 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

חברת דלק יו.אס מקבוצת דלק (מחזיקה כ-36%) הפועלת בתחום זיקוק והפצה של מוצרי נפט וכן הפעלה של תחנות תדלוק ומרכזי נוחות ברחבי ארה"ב, דיווחה על תוצאות שיא. הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-77.5 מיליון דולר (1.28 דולר למניה בדילול מלא) לעומת רווח נקי של כ-46.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מחריף סכסוך העבודה בבנק דיסקונט . סניפי הבנק יהיה סגורים הבוקר וייפתחו רק אחר הצהריים. הסיבה לכך היא שוועד העובדים בראשות ריקי בכר מכנס אסיפה ל-5,000 מעובדי הבנק בגני התערוכה בת"א. נזכיר כי בשבוע שעבר הכריז הוועד על סכסוך עבודה. הרקע לסכסוך הוא המו"מ של ההנהלה עם הוועד לגיבוש הסכם שכר חדש.

חברת גיוון דיווחה הבוקר כי ההפסד הנקי ברבעון הראשון של 2013 על בסיס GAAP הסתכם ב-200 אלף דולר לעומת רווח נקי של 200 אלף דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-1.5 מיליון דולר, 5 סנט למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי של 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2012.

לייבפרסון דיווחה הבוקר כי ההפסד הנקי ברבעון הראשון של 2013 הסתכם ב-200 אלף דולר, לעומת רווח נקי של 3.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012.