החסות השמית השלישית הכי יקרה בספורט האמריקאי

קבוצת הפוטבול סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס תקבל 220 מיליון דולר ב-20 שנה מענקית הג'ינסים ליוויס

קבוצת הפוטבול סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס חתמה על הסכם חסות יוקרתי עם ענקית הג'ינסים ליוויס עבור האצטדיון החדש שלה, שנבנה בסנטה קלרה, קליפורניה. על-פי החוזה בין הצדדים, ייקרא המגרש למשך 20 שנים "אצטדיון ליוויס".

ההסכם יבטיח לפורטי-ניינרס 220 מיליון דולר (11 מיליון דולר לשנה) שיעזור לקבוצה לממן את חלקה בבניית המגרש. קיימת אופציה הארכה לחוזה, בשווי 75 מיליון דולר לחמש שנים נוספות.

מדובר על הסכם החסות השמי השלישי בגובהו בספורט האמריקאי. השני הוא 16 מיליון דולר בשנה שמשלמת חברת הביטוח MetLife עבור האצטדיון של קבוצות ה-NFL ניו יורק ג'איינטס וניו יורק ג'טס. הראשון הוא 20 מיליון דולר של ענקית הפיננסיים סיטיגרופ עם קבוצת ה-MLB ניו יורק מטס.

האצטדיון החדש של הפורטי-ניינרס צפוי להכיל 68.5 אלף מקומות, ולהחליף את ה"קנדלסטיק פוינט" שבו משחקת הקבוצה מאז 1971.

"אצטדיון ליוויס", אליו תיכנס הקבוצה בעונת 2014, נבנה בעלות מוערכת של 1.2 מיליארד דולר. מלבד הסכם החסות החדש, יתר המימון הושג באמצעות הלוואה בסך 850 מיליון דולר שלקחה עיריית סנטה קלרה מגולדמן-זאקס, והגדלת המיסוי העירוני והמיסוי על בתי עסק ובתי מלון בעיר.

אגב, מרחק הנסיעה מסן פרנסיסקו לסנטה קלרה הוא כ-50 דקות. האצטדיון החדש הוא אחד משני המועמדים הסופיים לארח את הסופרבול של 2016 או 2017.