כשזה מגיע למשכורות עתק, אין כמו להיות שחקן בייסבול

24 שחקנים ירוויחו השנה בארה"ב שכר של יותר מ-20 דולר בעונה, 19 מתוכם הם שחקני בייסבול; איפה ה-NFL וה-NBA בדירוג הזה?

הוויכוח בארה"ב איזו ליגה מתגמלת ביד הכי רחבה את השחקנים שלה הוכרע מזמן: ה-NBA היא הליגה בעלת השכר הממוצע הגבוה ביותר (כ-5.5 מיליון דולר לעונה).

אבל כשמדברים על "מגה משכורות", מתברר שבשנים האחרונות אפילו ה-NBA נכנעה ללא תנאי לחוזים שמציעה ליגת ה-MLB: רק 24 שחקנים ירוויחו העונה בליגות המקצועניות בארה"ב שכר של לפחות 20 מיליון דולר בעונה, כשמתוכם 19 הם שחקנים מה-MLB, רק 4 שחקני NBA ושחקן פוטבול אחד מה-NFL.

את הרשימה מוביל אלכס רודריגז, כוכב ניו יורק יאנקיז, עם 29 מיליון דולר בעונה. תופעת משכורות העתק, בניגוד למה שנוטים לחשוב, היא עניין של השנים האחרונות בלבד. לפני חמש שנים היו רק שישה שחקנים בליגות המקצועניות בארה"ב שהרוויחו שכר של 20 מיליון דולר ומעלה, רק שלושה מתוכם היו שחקני בייסבול.

מי שנשארה מאחור בתחום הזה היא ליגת ה-NBA, שכבר לפני עשור שילמה לארבעה שחקנים שכר של מעל 20 מיליון דולר, ממש כפי שהיא משלמת היום. שלא במפתיע, כדי לקבל שכר גבוה צריך כנראה לשחק בשתיים מהערים המשמעותיות ביותר בארה"ב - ניו יורק ולוס אנג'לס: 10 מתוך 24 השחקנים שמרוויחים העונה שכר של מעל 20 מיליון דולר מגיעים משתי הערים הללו.