יחימוביץ': העשירים ישלמו 2.2% על הגזירות, העניים - 25%

יו"ר האופוזיציה והעומדת בראש מפלגת העבודה פרסמה תוצאות בדיקה שביצעה יחד עם צוות כלכלנים, על חלוקת נטל התשלומים על בסיס גזירות האוצר החדשות

יו"ר האופוזיציה והעומדת בראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', פרסמה היום (א') תוצאות בדיקה שביצעה יחד עם צוות כלכלנים, לבדיקת טענתו של שר האוצר לפיד כי "לפחות הפעם מעמד הביניים הוא לא היחיד שהולכים לכיס שלו".

להורדת הניתוח של יחימוביץ' - לחצו כאן

לפי הבדיקה, עלויות ה"גזירות" הכלכליות של האוצר על העשירון התחתון יסתכמו בכ-25.1% מכלל הכנסות - יותר מרבע מכלל התשלומים החודשיים שלו. העשירון ה-10 (העליון), מנגד, ישלם רק בכ-2.1% יותר מדי חודש, בעקבות הגזירות.

לפיד, נזכיר, התראיין לחדשות ערוץ 2 בסוף השבוע, ויצא נגד מחאת מעמד הביניים על התקציב: "יש דבר אחד שמעמד הביניים הישראלי לא יכול להרשות לעצמו, וזה שהכלכלה הישראלית תתמוטט. כי אז לא יהיו לו עבודה ומשכנתא ולא תהיה לו דירה", אמר לפיד בראיון ל"אולפן שישי". "בעבר אנשים קמו בבוקר והדירה שלהם הייתה שווה חצי. אני יכולתי מבחינה פוליטית לא לעשות כלום. בחרתי לעשות בחירה אחראית כי זה תפקידי, לדאוג שמהר החברה הישראלית והכלכלה הישראלית יחזרו מהבור".

צוות הכלכלנים של יחימוביץ' הכניס בתחשיב את השפעות העלאת המע"מ, העלאת מס הכנסה, הטלת מס על עקרות בית, קיצוץ קצבאות ילדים, העלאת מס על סיגריות, ועוד - ובדק את השפעת על העשירונים השונים.

"הצפי הוא שעומק הפגיעה קשה עוד יותר", נמסר בהודעה מטעם מפלגת העבודה. "בשל מחסור בנתונים מדוייקים עדיין לא נכללו בטבלה גזרות קשות אחרות - העלאת האגרה על קשישים סיעודיים, ביטול השתתפות בצהרונים וביטול נקודות זיכוי לאקדמאיים".

גרף גזירות
 גרף גזירות

משמעות הגזירות
 משמעות הגזירות

יחימוביץ' אמרה בהמשך לכך, כי "המספרים בגרף חזקים מכל מילים, והם משקפים באופן מזעזע ובלתי נסלח את אי הצדק העמוק ואת השגיאה הכלכלית המרה שבתוכנית לפיד. עולה תמונה של נטל גזרות קשה, רגרסיבי, אי-שוויוני בעליל שפוגע בעיקר בעניים ובמעמד הביניים וכמעט לא נוגע בעשירים ביותר.

"הגרף הזה שומט את הקרקע מתחת לכל טענה של לפיד כאילו בתקציב הזה יש ממד כלשהו של שוויון. מדאיגה אותי מאוד הרשלנות הפושעת. העובדה שבאוצר לא טרחו לעשות ולהציג לציבור את מה שאנחנו עשינו ב-3 ימים: בדיקות פשוטות של ההשלכות הכלכליות והחברתיות של הצעדים הללו על ממדי העוני, האי-שוויון והפגיעה הבלתי פרופורציונלית במי שיאיר לפיד התיימר לייצג - האדם העובד".

יחימוביץ' הדגישה כי המאבק בעיצומו. "לא נפקיר את החברה הישראלית ואת אזרחיה בידיהם של לפיד ונתניהו".