הנציב הכלכלי של האיחוד האירופי: נמאס לי מהצנע

בריאיון חריף שהעניק ל"ניו-יורק טיימס" תקף הנציב הכלכלי של האיחוד האירופי את תוכניות הצנע באירופה ■ רין אמר כי "אין פתרון קסם" למשבר באירופה אך טען שיש צורך בעידוד הצמיחה

הנציב הכלכלי של האיחוד האירופי ומי שאחראי על המדיניות המוניטארית שלו אולי רין (Olli Rhen) אמר במהלך ריאיון שהעניק לעיתון ה"ניו-יורק טיימס" כי נמאס לו מתוכניות הצנע המונהגות במדינות השונות ברחבי אירופה ואמר כי הוא מאמין בצורך בעידוד הצמיחה על מנת להתגבר על משברים כלכליים.

בריאיון לעיתון האמריקאי אמר רין כי נמאס לו לשמוע על תוכניות צנע וטען כי המילה הפכה להיות מילה ש"מתייגת את האדם כלא ראוי שכמעט אוכל ילדים בארוחות שלו". רן אמר בריאיון כי הוא מסכים עם חלקים גדולים מהרעיונות שהעלה הכלכלן הבריטי ג'ון מיינרד קינס לפיהם יש צורך בעידוד הצמיחה בזמנים של משבר.

הנציב הכלכלי אמר במהלך הריאיון כי המשבר הכלכלי באירופה כל כך עמוק עד כדי כך שאין מתכון אחד לטיפול בכל הבעיות. "אם היה פתרון קסם לבעיה, היינו משתמשים בו כבר, אך אין פתרון שכזה", אמר רן בריאיון. הנציב אמר כי מדיניות צנע חריפות שהיו מונהגות עד כה מתחילות להתרכך לאחר שהשווקים נרגעו במעט מהמשבר לפני 4 שנים.

ביום רביעי האחרון נפגש רן עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שגם הוא מבקר חריף של תוכניות הצנע באירופה, והסכים לתת למדינה ארכה של שנתיים על מנת שתוכל להגיע ליעד גירעון של 3% מהתמ"ג שהייתה אמורה להגיע אליו השנה. רן ציין כי קרוב לוודאי שגם ספרד והולנד יקבלו ארכה דומה לאחר שהנציבות האירופית תדון בסוף החודש בתוכנית פרטניות עבור כל מדינה.