עו"ד יוסי כהן לערוץ 2: "בני הזוג נתניהו חיים בצניעות"

(עדכון) - דוד שמרון: "לגבי המיטה, חבל שלא צילמו את נתניהו שישן על הרצפה בטיסה חזרה מהולנד" ■ עו"ד כהן: "64 אלף שקל בשנה לאיפור? זה סכום סמלי"

בעקבות פרשת "המיטה המעופפת" וחשיפת תקציב מעון ראש הממשלה, דחה פרקליטו, עורך הדין יוסי כהן, את הטענות מכל וכל ואמר כי "בני הזוג נתניהו אינם חיים חיים ראוותניים". "בואו לבית ראש הממשלה", אמר. "תראו את הצניעות והחלודה"

"הבית הזה הוא לא בית רגיל", פתח הפרקליט את דבריו. "למעשה, זה מבנה שהחלק הגדול ממנו הוא משרדים ומקום לקבלת אורחים. בבית הזה יש פעילות עצומה לאין שיעור. לא פעם אני נמצא שם בשעה 22:00 בלילה ואני רואה שראש הממשלה נכנס למשרד ויושב ועובד עד 23:00".

לדבריו, הוצאות מעון ראש הממשלה זינקו מכמה סיבות. "ראשית, הפעילות בבית ראש הממשלה גדלה לאין שיעור. מדובר בתפקיד הכי קשה בעולם. בבית הזה כל הזמן מבקרים ראשי מוסד ומערכות ביטחוניות, שרים, נשיאים וראשי ממשלה. גם העובדים עצמם אוכלים על חשבון הבית".

"ראש הממשלה עובד קשה מאוד; זה התפקיד הכי קשה שיש"

כשעומת עורך הדין עם שאלת סעיף האיפור, שעל פי הנתונים זינק מ-30 אלף שקלים לכ-60 אלף שקלים, אמר: "אנחנו יודעים ש-64 אלף שקלים לדבר כזה זה אפילו סמלי. ראש הממשלה צריך להיראות במיטבו בפני מנהיגי העולם. מדובר בתקציב די צנוע יחסית".

פרקליטו של נתניהו המשיך ותירץ את הזינוק המטאורי בתקציב הניקיון, ואמר כי אין מדובר כלל וכלל בסעיף שכולל רק הוצאות ניקיון. "זה שקר ובדיה. מה שמכונה הוצאות ניקיון אלה הוצאות של כל העובדים והמזון בבית ראש הממשלה. הייתה תקופה שבה לא הייתה מבשלת ונאלצו להזמין אוכל מבחוץ. בשל כך, הייתה עלייה בסכומים שהוצאו".

"ראש הממשלה שלנו, בניגוד לכל אדם רגיל, לא מפסיק לעבוד אף פעם", אמר עורך הדין. "גם כשהוא מגיע לביתו בקיסריה בסופי שבוע - הוא ממשיך לעבוד כל הזמן. בני משפחת נתניהו לא חיים חיי ראווה. חייהם צנועים מאוד".

בהמשך, נשאל מקורבו של ראש הממשלה על פרשת "המיטה המעופפת", שעליה השיב: "מדובר בהפרזה ואי דיוק. זו הטייה של התקשורת. הסיבה שהמטוס עלה כחצי מיליון שקלים יותר היא לא בגלל המיטה. צריך להבין שראש הממשלה היה עסוק בטקסים. זו עבודה מאוד קשה. אולי הכי קשה שיש".

"נתניהו ישן על ריצפת המטוס"

דוד שמרון, ממקורבי הזוג נתניהו, נשלח הערב (מוצ"ש) לתכנית "המטה" בערוץ 10 ואמר שם: "התפקיד של ראש הממשלה במדינת ישראל הוא לא רק התפקיד האחראי ביותר מבין התפקידים בעולם, הוא גם בין התפקידים העמוסים ביותר בעולם... נתניהו, בשנתיים הראשונות לכהונתו, נהג לעבוד עד השעה 12 בלילה. בשנתיים האחרונות עד אחת-שתיים בלילה. כשהוא נמצא בביתו הוא לא נמצא לבד לשעשועיו. מבקרים אותו אנשים מהמערכות השונות, ביטחוניות פוליטיות מדיניות".

שמרון התייחס גם לפרשת המיטה הזוגית במטוס ולהוצאות משפחת נתניהו על גלידה מכספי משלמי המיסים: "ההוצאה על הגלידה זה פחות מ-10 שקלים ביום. לגבי המיטה, לא צילמו את נתניהו, שישן על הרצפה בטיסה חזרה מהולנד".

לפי נתונים שנאלצה לפרסם לשכת ראש הממשלה בעקבות עתירה של התנועה לחופש המידע, ההוצאות לשלושת בתיו זינקו בשנים 2009-2012 ביותר מ-80% ל-3.291 מיליון שקל לשנה. בין ההוצאות ב-2012:

■ הוצאות המזון והאירוח - 480 אלף שקל.

■ הוצאות ניקיון - 1.2 מיליון שקל.

■ הוצאות רכש וכלי בית - 108 אלף שקל.

■ הוצאות ביגוד, הנעלה, איפור וטיפולי שיער - 64 אלף שקל.

■ אחזקת ביתו של ראש הממשלה בקיסריה - 318 אלף שקל.

■ גינון - 142 אלף שקל.