מכתב גלוי לקורא החרדי: "מי שבוחר לא לעבוד ולהביא ילדים בלי יכולת לפרנסם - בוחר להיות עני"

רון סנדק, ממשרד רו"ח סנדק, דן ושות', מגיב למכתב מהקורא החרדי שפורסם כאן ב"גלובס"סנדק: "כל עוד הציבור החרדי היה לא גדול, משלם המסים 'לא הרגיש' בנטל הזה. אבל מה לעשות, גדלתם"

רון סנדק, ממשרד רו"ח סנדק, דן ושות', שלח ל"גלובס" תגובה למכתבו של הקורא החרדי אותו פרסמנו באתר "גלובס" אתמול, שתיאר את מצוקות המגזר החרדי ורדיפת החרדים, כדבריו. וכך כותב סנדק:

"כמוך, גם אני אציג את עצמי: בן 57, חילוני, נשוי פלוס 3, יליד הארץ. לאחר שירות חובה בצה"ל ו-25 שנה במילואים.

"צר לי מאד על תחושת העלבון והכאב האישי שלך. רציתי לכתוב לך, מאחר שאין כאן שנאה והסיסמאות על שיוויון בנטל אינן 'נבובות', הן פשוט אמיתיות. שיוויון בנטל פרושו נשיאה משותפת של הנטל. לא מדובר רק בנטל הביטחוני אלא גם בנטל הכלכלי. נשיאה בנטל הכלכלי פרושו שכל אחד חייב לשלם על מה שהוא משתמש וצורך (בעיקר בריאות, חינוך ובטחון).

"לעזור למי שאיננו יכול לשלם זו לא מצווה אלא חובה! אם קיים אדם שאינו יכול לשלם בגלל היותו נכה, חולה או מובטל, חובה במדינה מתוקנת לעזור לו. השאלה היא האם קיימת חובה לעזור למי שבוחר מרצונו החופשי להיות עני ולא לשלם על מה שהוא מקבל? מי שבוחר לא לעבוד, מי שבוחר להביא ילדים לעולם שאותם אינו יכול לפרנס - בוחר מרצונו החופשי להיות עני.

"תחשוב איך מס הבריאות שמשלם כל מי שעובד מאפשר לציבור החרדי לקבל שירותי רפואה מהטובים בעולם. במכתב שלך אתה מדבר על קצבאות הילדים, אבל שכחת מכל הקצבאות האחרות וההנחות בארנונה שלהם זכאים אותם אברכים בעלי משפחות שבחרו לא לעבוד. לא רק שהם לא משלמים על מה שהם מקבלים (בריאות , חינוך, ביטחון וכו') הם מקבלים בנוסף קצבאות מהמס והבטוח הלאומי שהצבור העובד משלם.

"כל עוד הציבור החרדי היה לא גדול, משלם המסים 'לא הרגיש' בנטל הזה. אבל מה לעשות, גדלתם - והציבור המשלם פשוט כבר לא יכול (והאמת כבר לא רוצה יותר) לשאת את הנטל הזה לבד; אתם חייבים לעזור לו! אנחנו רוצים שהציבור החרדי הגדול הזה, יעבוד, ירוויח כסף וישלם על מה שהוא מקבל.

"נניח שקיימת בצרפת לדוגמה (כי משם עלית לישראל) שכונה יהודית שסובלת מהתנכלות מתמשכת של פורצים וגנבים. מה עושים תושביה? ממגנים את בתיהם (על חשבונם) בסורגים ומערכות אזעקה. ואם המיגון הזה לא עוזר? שוכרים חברת אבטחה. ואם אין להם כסף לשלם עבור המיגון או האבטחה? מתארגנים לשמירה בעצמם, מתחלקים יחד בתורנויות השמירה. זה בדיוק מה שאנחנו מבקשים, תתחלקו איתנו בשמירה!

"בני בן ה-17 היה לפני חודש בלשכת הגיוס וכבר יש לו תאריך גיוס לצה"ל. אין לו אפשרו לעשות שירות לאומי... להיפך - הוא מתכוון להילחם על שיבוצו ליחידה קרבית מובחרת. לפי כל הנתונים, לא נוכל להסתפק בכמות קטנה של מתנדבים חרדים לשירות הצבאי כפי שאתה מציע. בשנים הבאות נצטרך רבים וטובים מכם שיוכלו להתחלק איתנו בנטל של ההגנה על צביונה היהודי של המדינה.

"אני יודע שמרבית הציבור אליו אתה משתייך לא יקרא את מה שאתה ואני כתבנו. הציבור החרדי לא קורא עיתונות חילונית ואף עיתון חרדי לא יפרסם את מכתבינו. זו השליחות שלך להפיץ את הדברים בקרב הציבור אליו אתה משתייך על מנת שנתחיל יחד בבניית הגשר שיחבר אותו לציבור 'שלי'".