מנכ"ל אלווריון: "זמן הצניעות הגיע, לא ננסה 'למכור' חזון גדול"

אלווריון הפסידה 3.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013, ההכנסות ירדו ב-45% ל-8.5 מיליון דולר ■ אסף קטן: ‏"אנחנו מתמקדים היום בבנייה מחדש של החברה. פועלים להעמיד חברה יציבה ולהגיע לאיזון"

‏"אנחנו מתמקדים היום בבנייה מחדש של החברה. אנחנו עדיין מפסידים לא מעט כסף, ואת זה את אנחנו רוצים לעצור", כך אומר היום (ב') המנכ"ל החדש של חברת ציוד התקשורת אלווריון, אסף קטן. החברה נערכת כעת לגיוס הון במסגרת ‏PIPE‏ (הנפקה למשקיעים פרטיים).

בקופתה של אלווריון היו בסוף הרבעון 3.5 מיליון דולר, סכום שגדל ב-1.3 מיליון דולר לאחר סיום הרבעון עם קבלת תשלום מעסקת מכירת חטיבת ה-‏WiMAX‏ שלה לטלרד. ככל הנראה תגייס אלווריון סכום של כמה מיליוני דולרים, וההערכות הן שהמשקיעים יגיעו מישראל.

אלווריון נסחרת בשפל של 17 מיליון דולר ויש מי שמוצא עניין בתמחור הנמוך. ‏

אלווריון דיווחה היום על הכנסות של 8.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, ירידה של 45% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של 4.5% מהרבעון הקודם. ההפסד הנקי היה 7 מיליון דולר, מתוכם 4 מיליון דולר מפעילות נמשכת. על בסיס ‏Non-GAAP‏ אלווריון הפסידה 3.2 מיליון דולר. "אף שהתוצאות יותר טובות מהרבעון הקודם, זה לא מה שרצינו לראות", אומר קטן.

קטן וסמנכ"ל הכספים אבי שטרן מציינים שהחברה מתמודדת עם בעיות בהון החוזר, שמשפיעות על תזמון ביצוע ההזמנות, ומעריכים שהגיוס יאפשר לחברה לטפל בנושא. לדבריהם, יחס ההזמנות להכנסות (‏book to bill‏) גבוה מ-1, ויש ביקוש למוצרי החברה.‏

קטן מתייחס לקשיים בהם נתקלה החברה בתחום ה-‏‏Wi-Fi‏ במחצית השנייה של 2012. "היו בעיות בדור החדש של המוצר שהשקנו, הוא לא היה בשל", מודה קטן. "השקנו מחדש בפברואר מוצרים טובים משמעותית ואנחנו מצפים לשיפור משמעותי במחצית השנייה של 2013".

- לפי התוכנית שלכם, איפה תהיה החברה בעוד שנה-שנתיים?

קטן: "לאורך השנים, ויסלחו לי כולם, אלווריון סיפרה הרבה סיפורים. חלקם התממש והיו הרבה הישגים, למרות שאוהבים להזכיר לנו את מה שלא הצליח. לצד זה, במקום שאנחנו נמצאים כרגע, לא יהיה נכון לענות על השאלה. יש לנו אבני דרך קרובות - להעמיד חברה יציבה ולהגיע לאיזון. לא יהיה נכון להתחיל 'למכור' חזון גדול. זמן הצניעות הגיע".‏‏