"מעריב": בית הדפוס ייסגר, מחצית מהעובדים יפוטרו

מו"ל "מעריב" שלמה בן-צבי הודיע ליו"ר האגף המקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, כי הוא מתכנן לסגור את בית הדפוס ועשוי לפטר 135 עובדים במערכת העיתון

מו"ל "מעריב", שלמה בן-צבי, מתכנן את סגירת בית הדפוס של העיתון, זאת למרות שהתחייב להפעילו במשך שנה וחצי מרגע רכישת "מעריב" - כך עולה ממכתב ששלח בן-צבי לאבי ניסנקורן, יו"ר אגף העבודה המקצועית בהסתדרות.

על-פי מכתבו של בן-צבי, שהגיע לידי "גלובס", בשבועיים הקרובים הוא אמור לקבל החלטה סופית באשר לבית הדפוס, שמעסיק כיום רק כ-60 עובדים. עם כניסתו של בן-צבי ל"מעריב" לפני כ-7 חודשים מנה בית הדפוס 110 עובדים.

בן-צבי, שהתחייב לפטר לא יותר מ-10% ממצבת כוח-האדם לאחר חצי שנה בעיתון, יוצא על-פי המכתב למהלך של פרישה מרצון, במסגרתו יעזבו את העיתון 135 מתוך 350 עובדיו כיום.

"ניתן לעובדים 5 ימים בהם הם יוכלו להודיע על פרישה מרצון בתנאים האמורים", כתב בן-צבי לניסנקורן. "בתום 5 הימים נחל בהליך ההתייעלות והפיטורים. כפי שדובר במהלך החודש וחצי האחרון, עלינו להגיע ל-135 עובדים מפוטרים מ'מעריב הוצאת מודיעין'.

"בנוסף לכך, לאור הרגישות של פיטורי עובדי מערכת, אני אישית אתאם מולך את פיטוריהם. בתוך כשבועיים תתקבל החלטה בקשר לבית הדפוס. היה וניאלץ לסגור את בית הדפוס, יהיה צורך לפטר את עובדי הדפוס".

את מכתבו סיים בן-צבי באומרו: "הזמן דוחק, אתה יודע כי אינני יכול להחזיק את 'מעריב' במצבת כוח-האדם הנוכחית".

בתגובה לדברים מסר סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמיר ירון, ל"גלובס": "ההסתדרות הודיעה להנהלה כי היא מביעה הסכמה עקרונית על מתווה לפרישת עובדים מרצון בלבד, ועל-פי הסכם קיבוצי. אם הנהלת 'מעריב' תנקוט בצעדים חד-צדדיים, אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדין. אנו קוראים להנהלת 'מעריב' לשבת אתנו למשא-ומתן אינטנסיבי ורצוף במטרה להגיע להסכמות".

מארגון העיתונאים ומוועד העיתונאים ב"מעריב" נמסר: "הארגון והוועד הסכימו לפרישה מרצון בלבד. כל כוונה לפטר עובדים באופן חד-צדדי, מעבר למותר לפי ההסכם בין הצדדים, תיתקל בהתנגדות נחרצת. יוזכר כי ההסכם הקיבוצי קובע כי בתקופה הנוכחית ניתן לפטר 10% מן העיתונאים בלבד. אנו קוראים להנהלת 'מעריב' לחזור לשולחן המשא-ומתן".

מ"מעריב" נמסר: "אנו פועלים בתיאום עם ההסתדרות אחרי כחודשיים של משא-ומתן, וזה מתוך אחריות להמשך קיום החברה".