ראש עיריית יהוד נעצר בחשד לשוחד, מירמה והלבנת הון

יוסי בן-דוד חשוד כי לקח שוחד מיזמי נדל"ן ובתמורה קידם פרויקטים שלהם בעיר

ראש עיר נוסף חשוד בשחיתות ציבורית: ראש עיריית יהוד, יוסי בן-דוד, נעצר היום (ד') על-ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים והלבנת הון.

בן-דוד חשוד כי לקח שוחד מיזמי נדל"ן ובתמורה קידם פרויקטים שלהם בעיר. הפרשה נחשפה לראשונה בערוץ 10 לפני כשבועיים.

בן-דוד נעצר בתום חקירה סמויה וממושכת שניהלה היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, והוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון בשעות הערב.

בנוסף לבן-דוד ישנם חשודים נוספים, בהם הקבלנים, שנעצרו ויובאו להארכת מעצר. המעורבים הנוספים חשודים כי ביצעו עבירות של מתן ולקיחת שוחד, תיווך בשוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות נוספות.

במסגרת חקירת הפרשה נערכו חיפושים במשרדי עיריית יהוד, בבתי החשודים כמעורבים ובמשרדיהם.

ראשי ערים על דוכן הנאשמים

בן-דוד מצטרף לשורה ארוכה למדי של ראשי רשויות ששמותיהם נקשרו בפלילים. שלשום (ב') הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ראש עיריית רמת-השרון, יצחק רוכברגר, בגין עבירות של מירמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. זאת, לאחר שימוע שנערך לרוכברגר לפני כ-3 שבועות בפני פרקליט המדינה, משה לדור, שבסופו הוחלט בפרקליטות להעמידו לדין.

לפי כתב האישום, רוכברגר קיבל במירמה, ותוך שימוש במצגי-שווא, מידי הקרן להשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, שהוא שימש כיו"ר שלה, כ-118 אלף שקל. זאת, באמצעות הגשת קבלות מזויפות על הוצאות פרטיות, בטענה כי אלה שימשו אותו לצורך מילוי תפקידו בקרן. בין היתר מדובר בכספים שהוציא רוכברגר כדי לממן שיעורי אנגלית וטיול לחו"ל עבור בתו, רכישות בשופרסל, רכישת מקרר, טלוויזיה, מאייד למזגן וכן הוצאות על בילוי בבתי-קפה ובמסעדות.

בנוסף, באחרונה הודיעה הפרקליטות כי שלומי לחיאני, ראש עיריית בת-ים, יועמד לדין בכפוף לשימוע, בטענה כי לקח שוחד בסך 900 אלף שקל מגורמים עסקיים (אחיו).

בינואר השנה הואשם ראש עיריית רמת-גן זה קרוב ל-24 שנה, צבי בר, בלקיחת שוחד בשורה ארוכה של פרשיות, בהיקף כולל של כשני מיליון שקל, וכן בעבירות של מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט.

ראשי ערים תחת אזהרה

* ראש עיריית יהוד, יוסי בן-דוד: חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים והלבנת הון.

* ראש עיריית נצרת עלית, שמעון גפסו: חשוד בקבלת שוחד והפרת אמונים.

* ראש עיריית רמת-השרון, יצחק רוכברגר: מואשם בעבירות של מירמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

* ראש עיריית בת-ים, שלמה לחיאני: יואשם (בכפוף לשימוע) כי לקח שוחד בסך 900 אלף שקל מגורמים עסקיים (אחיו).

* ראש עיריית רמת-גן, צבי בר: מואשם בלקיחת שוחד של כ-2 מיליון שקל ובעבירות של מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט.