אי.די.בי לנאמני האג"ח: "התנערו מהסכם הנציגויות"

דנקנר נלחם על אי.די.בי ■ במקביל לפניות לתקשורת ולביהמ"ש, משגרת אי.די.בי מכתב לנאמני סדרות האג"ח: "ההסכם גובש במחשכים, בחיפזון מחשיד ובבהילות תמוהה" ■ מבקשת מהנאמנים זמן להגיש הצעה משופרת

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, ממשיך בקרב על השליטה בחברה. לאחר הדברים שאמר בתקשורת והפנייה הרשמית של אי.די.בי לביהמ"ש המחוזי, משגרת הקבוצה פנייה ישירה לנאמני סדרות האג"ח וטוענת כי ההסכם שנחתם בין הנציגויות לנטילת השליטה בחברה "פסול". אי.די.בי דורשת מהנאמנים להתנער מההסכם.

אי.די.בי מציינת במכתב לנאמנים כי היא "קיבלה בתמיהה ובהשתוממות את מזכר ההבנות" של נציגויות האג"ח, וכי ההסכם גובש "במחשכים, בחיפזון מחשיד ובבהילות תמוהה... על ידי גורמים בלתי מוסמכים ובשם 'גוף' מייעץ וחסר מעמד משפטי (ולא בכדי שלא נחתם על ידכם) ומתוך יומרה להשתלט שלא כדין על קבוצת אי.די.בי, והכול תוך התנהלות פסולה, חסרת תום לב ונעדרת כל סמכות".

באי.די.בי טוענים כי הסכם הנציגויות עומד בסתירה לעמדות שהוצגו בבית המשפט, שם מתנהלת סוגיית הסדר החוב באי.די.בי. החברה טוענת כי "כשל בוטה נוסף הינו כי המזכר מניח לפתע - ממש בין לילה - כי ניתן לגבש הסדר חוב לחברה הכולל 'תספורת' של כמיליארד וחצי שקל (!). יוזכר כי עמדתם העקבית של נציגות החברה והנאמנים - בכל פורום, בכל ישיבת משא ומתן ובכל ראיון לתקשורת - היתה כי תנאי בלעדיו אין לכל הסדר, הינו שימור נומינאלי של החוב למחזיקי אגרות החוב במלואו. ברי, כי אילו תנאי זה היה מוסר לפני חודשים רבים במהלך המו"מ שניהלתם עם בעלי השליטה והמשקיע, במהלכו כלכלו כל הצדדים את מהלכיהם על יסוד התניה זו, היה הדבר מאפשר הצעות שונות לחלוטין מצידם. והדברים ברורים".

אי.די.בי קובלת גם על היעדר נכונות נציגויות מחזיקי האג"ח לקיים מו"מ עם צדדים שלישיים וטוענת כי החלטה זו "נגועה בשיקולים זרים". נזכיר כי באי.די.בי טענו זה מכבר כי קרן יורק ופסגות מעוניינות ליטול את השליטה בחברה.

"נוכח משלוח ההודעה בדבר המזכר, כמו גם הפרסומים הנרחבים והמגמתיים שנלוו לו, נגרמו - ועוד עלולים להיגרם - נזקים כבדים, חמורים, ובעלי השלכות רחבות היקף, לחברה, לבעלי מניותיה, לחברות המוחזקות על ידה (במישרין ובעקיפין) ולגורמים נוספים, על כל הנובע ונגזר מכך", נכתב במכתב לנאמנים. "הנכם נדרשים להודיע לאלתר על התנערותכם המלאה מהמזכר ומכל הקשור בו. כמו כן, הנכם נדרשים להימנע מכל פעולה הקשורה בקידומו של המזכר והפעולות המפורטות בו וכן לפעול לכך כי כל גורם מטעמכם וכן כל גורם המתיימר לפעול בשמכם ימנע מלעשות כן. הנכם נדרשים עוד לאפשר לחברה פרק זמן סביר כדי להציג בפני הנאמנים ומחזיקי אגרות החוב הצעה משופרת ועדיפה על ההצעה נשוא המזכר".