הפועל ת"א בתביעת ענק נגד טביב: דורשת ממנו 19 מיליון שקל ערבות

אלי טביב מנהל מו"מ לרכישת בית"ר ירושלים, ובינתיים סופג מהלומה מקבוצתו לשעבר, שטוענת כי היא חשופה לחובות שבאחריותו בסך 30 מיליון שקל

אלי טביב אמנם נמצא בימים אלה במגעים מתקדמים לרכישת בית"ר ירושלים, אך בינתיים העניינים שלו מול הפועל תל-אביב, הקבוצה בה שימש כבעלים עד הקיץ האחרון, הולכים ומסתבכים.

הפועל ת"א הגישה היום (א') למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל תביעת ענק נגד טביב, בה היא דורשת ממנו להפקיד לטובתה ערבות בנקאית בסך 19 מיליון שקל, סכום המבטא את החשיפה הפיננסית העומדת לטענתה בפני המועדון בגין חובות עבר, בהם אמור טביב לשאת מכורח הסכם מכירת המועדון לחיים רמון.

על-פי ההסכם שנחתם בין טביב לרמון, תעבור הקבוצה לאחרון בתמורה לסכום כולל של 17 מיליון שקל. 6 מיליון שקל כבר שולמו לטביב במהלך פברואר, בעוד יתרת הסכום טרם נפרעה.

בהפועל מצטטים מהסכם המכירה וטוענים כי במסגרת ההסכם התחייב טביב להחזיר את כל החובות שייווצרו למועדון עד קיץ 2012, בו העביר את הבעלות לרמון; במקרה של אי-פרעון החובות, הפועל תוכל לקזז את הסכומים המגיעים לטביב מהתמורה המגיעה לו בגין מכירת הקבוצה.

בהפועל מעריכים כי היקף החשיפה הכספית הנוכחית של המועדון לחובות עבר עומד על סך של 30 מיליון שקל. בקיזוז 6 מיליון השקלים שכבר הועברו לטביב, הרי שתיאורטית הפועל צריכה להעביר לו עוד 11 מיליון שקל להשלמת העסקה, אך מעשית היקף התביעות והתחייבויות הפתוחות, שמגיע לכ-30 מיליון שקל, צפוי לחייב דווקא את טביב לשלם כסף למועדון, ומכאן הדרישה כעת לערבות מצידו, בסך ההפרש של 19 מיליון שקל.

בהפועל טוענים כי הסיטואציה מול טביב מעמידה את המועדון בסכנת קריסה כלכלית, ומקשה על חיים רמון לגייס משקיעים חדשים למועדון, "שכן כל משקיע פוטנציאלי נרתע מפני חובות-העתק העלולים לרבוץ לפתחו של למועדון", כך לדברי כתב התביעה. "עניין זה קיבל ביטוי קונקרטי שעה שמשקיעים עמם שוחח רמון לאחרונה נרתעו, בפועל, מלהיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי בגין החשיפה האמורה, וכן שעה שמשקיעים דרשו מרמון ערבויות אישיות ו/או בטחונות לחובות-העתק להם חשוף המועדון כתנאי להמשך המשא-ומתן".

בנספחים המצורפים לתביעה מצוינות התביעות שלטענת הפועלתל-אביב עומדות נגד המועדון מלפני קיץ 2012. בין התביעות הבולטות: 6.6 מיליון שקל שדורש סוכן השחקנים רונן קצב; 3.1 מיליון שקל שדורש שחקן העבר של הקבוצה, הברזילאי גבריאל דוס סנטוס; 2.1 מיליון שקל שדורש שחקן העבר של הקבוצה מאהרן לאלה; מחלוקת בסך 165 אלף אירו מול לילסטרום הנורבגית, משורותיה הגיע אל הקבוצה השחקן הניגרי נוסא איגיבור; 1.09 מיליון שקל שדורש מנכ"ל המועדון, אמיר לובין, שפוטר בשעתו על-ידי אלי טביב והוחזר לקבוצה בעידן חיים רמון; ועוד.