יאהו מצטרפת למאבק על רכישת שירות הסרטונים Hulu

ההכנסות של הולו זינקו ב-2012 ב-65% ל-695 מיליון דולר ■ אנליסט: "Hulu נמצאת במקום הנכון עם מותג בעל ערך"

קרנות ההשקעה KKR וסילבר לייק מתחרות עם יאהו על רכישת Hulu.

הקרנות הציעו הצעות נפרדות לרכישת שירות הסרטונים המקוונים, לטענת מקורבים. יאהו הגישה את הצעתה ביום שישי. סכום ההצעות לא נמסר.

כניסתה לתמונה של יאהו מביאה את מספר המציעים לשבעה לפחות, לרבות מחזרים מתחום הפרייבט אקוויטי. אחד הקונים הפוטנציאליים הציע לפחות 830 מיליון דולר, לרבות 330 מיליון דולר בהחזר חובות.

"הווידיאו עובר לאינטרנט", אמר ברט האריס, אנליסט בחברת המחקר Gabelli & Co. "הולו היא פלטפורמה נהדרת כבסיס לבניית עסק בתחום הווידיאו המקוון". הולו, שנמצאת בבעלות וולט דיסני, News Corp ו-Comcast שיפרה את הכנסותיה ממנויים ופרסום ב-65% ל-695 מיליון דולר בשנה שעברה. הדירקטוריון של החברה, קבע מועד סופי להגשת הצעות בשבוע שעבר.

פירמת סילבר לייק משתפת פעולה עם William Morris Endeavor Entertainment, סוכנות הטאלנטים שבראשה עומדים ארי עמנואל ופטריק וייטסל, כך נמסר מאותם מקורות. המציעים כוללים את DirecTV, Time Warner Cable, Guggenheim Digital ואת ה-Chernin Group.

כל הגופים ששמם הוזכר כקונים אפשריים סירבו להגיב לידיעה.

חברת Hulu תוכל לסייע ליאהו, פורטל האינטרנט הגדול בארה"ב, לשפר את מעמדו בתחום הפרסום המקוון בווידיאו, העשוי למשוך מחירים גבוהים יותר בפרסום מאשר מודעות באנר או מודעות חיפוש. ניסיונה של יאהו לרכוש 75% מ-Dailymotion, אתר הווידאו שבבעלות פראנס טלקום, נכשל בחודש אפריל.

במלאת כמעט שנה לכהונתה כמנכ"ל יאהו, מאריסה מאייר משתמשת בעסקאות, מוצרים חדשים ורכישות של טאלנטים כדי להפוך את החברה למתחרה חזקה יותר מול גוגל ופייסבוק.

7.99 דולר לחודש

חברות שמספקות שירותי טלוויזיה בתשלום מעוניינות ב-Hulu כדי לשפר את שירותי הטלוויזיה הניידים שלהן, המאפשרים ללקוחות לצפות בסרטים ובתוכניות טלוויזיה מעל גבי מכשירים ניידים. ל-Hulu יש שני שירותים נתמכי פרסום, האחד זמין על גבי מחשבים חינם, וכן Hulu Plus, שירות שעולה 7.99 דולר לחודש אשר מאפשר למשתמשים לצפות בתוכן מעל גבי טלפונים חכמים ומחשבי טאבלט. השירות בתשלום מונה יותר מ-4 מיליון מנויים, כך על פי פוסט בבלוג של החברה.

חברת DirecTV מקליפורניה וחברת Warner Cable מניו יורק יכולות לארוז את Hulu בתוך השירותים הקיימים שלהן בהנחה למנויים.

אפשרות נוספת היא לשלב את Hulu בתוך פורטפוליו המדיה ההולך וגדל של Guggenheim Partners והחברות המסונפות לה, שבבעלותן קבוצת כדור הבסיס ה-Los Angeles Dodgers, המגזין והאתר Hollywood Reporter וכן חברת ההפקות Dick Clark Productions.

"אם אתה מאמין במנועי הצמיחה ארוכי הטווח של וידיאו מקוון, כמו צמיחה בחדירה של רוחב פס קבוע ונייד, אז Hulu נמצאת במקום הנכון עם מותג בעל ערך ויתרון החלוציות", כך אמר פול סוויני, אנליסט של Bloomberg Industries.

הנשיא לשעבר של חברת News Corp, צ'רנין, כבר הגיש הצעה על סכום של לפחות 500 מיליון דולר, בנוסף להחזר חובות בהיקף של 330 מיליון דולר, כך מסרו מקורבים בחודש שעבר.

סכום ההצעה עשוי לגדול לאחר ש-Hulu תקבל חוזים ארוכים יותר ותוכן נוסף מהבעלים הנוכחיים של Hulu. הקבוצה של צ'רנין כוללת משקיעים מ-Qatar Holding ו-Providence Equity Partners, שנמנתה על המשקיעים הראשונים של Hulu.