שיבושים בסניף הבינלאומי בטבריה; ההסתדרות: "בינו לא מתעניין"

ועד עובדי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י הודיעו הבוקר על השבתה לכאורה של סניף הבנק בטבריה לצורך עריכת אסיפת הסברה ■ הבינלאומי: "ועד הפקידים מנסה לשבש את השרות זאת בעוד עילות הסכסוך אינן מוצדקות, כך או כך גם סניף טבריה פתוח לקהל הרחב"

ועד עובדי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י הודיע הבוקר (ב') על השבתת סניף הבנק בטבריה לכאורה - וזאת לצורך עריכת אסיפת הסברה לעובדי הסניף, אשר תתקיים בבית ההסתדרות בעיר. אולם, בבנק הבינלאומי מוסרים כי הסניף מקיים פעילות חלקית עד השעה 10:00, ולאחריה תשוב הפעילות הסניף לסדרה. בכל מקרה, מוסרים בבנק, הסניף פתוח.

ברקע, נזכיר כי בסוף אפריל הכריזה הסתדרות העובדים הכללית על סכסוך עבודה בבנק הבינלאומי עקב, לטענתה - "עומס עבודה חריג, אי הסכמת הנהלת הבנק להאריך ב-5 שנים את ההסכמים הקיבוציים בבנק וכן על רקע התנהלות ההנהלה שיש בה כדי להצר את צעדי ארגון העובדים, בין היתר על ידי צנזור ואי הפצת חוזרי הארגון".

ביום ה' השבוע תתקיים ישיבת משא ומתן בין הוועד להנהלת הבנק. הנהלת הבנק שכרה חברה חיצונית לבדיקת עומס העבודה בבנק. אולם, לטענת הוועד ההנהלה מסרבת כבר למעלה משנתיים למסור את תוצאות הבדיקה לארגון העובדים.

"העובדים בקריסה מול הלקוחות ואת צדיק בינו זה לא מעניין. צדיק בינו רוצה לחסוך כמה גרושים על תוספת כוח אדם והוא לא מבין שאם המצב יימשך כך, הוא יפסיד לקוחות וזה יעלה לו הרבה יותר", מסר חנוך ליבנה, יו"ר ארגון עובדי הבנק.

"הבנק הוא מטה לחמם של כ-3,000 עובדים ועובדות ולנו כן אכפת מהבנק ומלקוחותיו. אנחנו מצטערים על הפגיעה אולם במצב הדברים הנוכחי, של עומס עבודה בלתי נסבל, הלקוחות לא זוכים לשירות שהם ראויים לו וגם על כך אנחנו נאבקים", אמר ליבנה.

מהבינלאומי נמסר בתגובה: "הנהלת הבינלאומי מצרה על כי ועד הפקידים מנסה לשבש את השרות זאת בעוד עילות הסכסוך אינן מוצדקות. כך או כך גם סניף טבריה פתוח לקהל הרחב".