כץ בפייסבוק: אפעל לקבל סמכות לשלול רישיונות יבואני רכב

לדבריו, הוא מתכוון להתמודד אישית בוועדת הכלכלה מול "לוביסטים של קרטל יבואני הרכב" כדי להעביר את "חוק שירותי הרכב" שמקנה לו סמכויות רבות

שר התחבורה, ישראל כץ, ממשיך במלחמתו ביבואני הרכב ושוב משמש אתר הפייסבוק שלו ככלי הנשק. בפוסט שהעלה השר בתחילת השבוע הוא כותב כי "היום אישרה הממשלה את הנוסח הסופי של חוק שירותי רכב - להגברת התחרות בענף הרכב. הרפורמה תוזיל לכל בעלי הרכב את עלויות חלקי החילוף, הטיפול וקניית הרכב ותקנה לי סמכות לבטל רישיון של יבואן שינסה לפגוע בתחרות".

לדבריו המערכה עוברת לכנסת ו"קרטל יבואני הרכב ישכור לוביסטים ויבטיח להם תגמול של מאות אלפי שקלים לאדם, אם יצליחו להשפיע על חברי הכנסת להתנגד לחוק או לשנות את תוכנו. כך עבדה השיטה "בהצלחה" במשך עשרות שנים. כך שולטות 15 המשפחות במחזור של 30 מיליארד שקלים לשנה".

כץ כותב כי הוא מתכוון להתייצב באופן אישי בוועדת הכלכלה, כדי לוודא שהחוק יעבור ללא שינוי.

בתגובה אומר גורם בכיר בענף הרכב כי השר שוב משתמש במונחים כמו "קרטל", שאין להם בסיס משפטי ושלא הוא מוסמך לקבוע אותם. לדברי המקור הענקת סמכויות בלעדיות לשר לבטל במחי יד וללא נימוק אופרציות כלכליות, שמעסיקות אלפי עובדים ושהושקעו בהם מאות מיליוני שקלים, תהיה טעות קשה שתפתח פתח להתערבות ממשלתית ואישית בתנאי השוק החופשי ותפגע בחופש העיסוק.

"חוק שירותי הרכב" כולל בתוכו מתן סמכויות אישיות רבות לשר התחבורה בכל הנוגע ללקיחת זיכיונות מיבואנים, מתן זיכיונות ליבואנים אחרים, קציבת משך הזיכיון, סוג כלי הרכב המיובאים, כמותם ועוד.