שוק ההון ועסקת ביטוח הניבו להפניקס רווח של כרבע מיליארד ש'

הרווח הנקי זינק ב-109% בין היתר הודות לרווח חד-פעמי של 72 מיליון שקל

שוק הון חיובי, ורווח חד-פעמי של 72 מיליון שקל לפני מס - בגין עסקה להחלפת מבטחות משנה באחת מפעילויותיה - הובילו את הפניקס להציג גידול של כ-109% ברווח הנקי. הרווח הסתכם בכ-252 מיליון שקל - רווח יוצא דופן לחברה.

בשקלול רווחי השקעה שנזקפו לקרנות הון הציגה קבוצת הביטוח - שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה ובניהול אייל לפידות - עלייה של כ-76% ברווח הכולל, לסך של כ-279 מיליון שקל. לאחר שבאפריל חילקה החברה דיבידנד של 75 מיליון שקל בגין 2012, בימים האחרונים החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוסף, של 150 מיליון שקל.

כל מגזרי הפעילות של החברה הניבו רווח כולל, שהתבטא בדוחות טובים במיוחד. להוציא השירותים הפיננסיים המתנהלים באמצעות אקסלנס, לא כולל גמל והשתלמות, יתר המגזרים רשמו גידול ברווח הכולל. נוסף על כך, החברה שבה ברבעון הראשון לגבות דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים בביטוחי החיים.

בשורת הפרמיות רשמה הפניקס גידול של כ-14%, לסך פרמיות של כ-943 מיליון שקל בעסקי ביטוח החיים, שחלק ניכר ממנו בפרמיות חד-פעמיות. בבריאות חל גידול של כ-10% בפרמיות, לסך של כ-333 מיליון שקל, ובביטוח הכללי חלה יציבות בפרמיות (עלייה של כ-1% בלבד), ברמה של 715 מיליון שקל.

ביחס להלוואות שהעמידה הפניקס בעבר לחברת דלק נדל"ן (גם היא בשליטת תשובה), ציינה הפניקס שיתרת החוב - שעמדה על כ-74 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון - שולמה לה בחודש אפריל, במסגרת הסדר חוב בין השתיים. זאת להוציא ריבית הפיגורים (כ-8 מיליון שקל), שעליה ויתרה הפניקס.

עוד נמסר בדוחות, כי הערך הגלום (EV) של הפניקס ביטוח הסתכם בסוף 2012 בכ-5.44 מיליארד שקל, לעומת סך של כ-5 מיליארד שקל בסוף 2011.

נתוני ה-EV אינם כוללים את ערך הביטוח הכללי, השירותים הפיננסיים, המוניטין ועוד, אך הם אינם אמינים בעיני המשקיעים בבורסה - כך שבכל חברות הביטוח ה-EV מנותק מהשווי שוק.

ערך העסקים החדשים (ה-VNB) של הפניקס בעסקי ביטוחי החיים, הפנסיה והבריאות הסתכם ב-2012 בכ-336 מיליון שקל - גידול של כ-45% ביחס ל-VNB של 231 מיליון שקל ב-2011.