דירוג D&B: פסגות - בית ההשקעות הגדול בישראל

מיזוג בתי ההשקעות מיטב ודש איפקס מציב אותם במקום השני על חשבון אקסלנס נשואה שיורד מקום אחד וסוגר את השלישייה הפותחת של בתי ההשקעות בישראל

קבוצת דן אנד ברדסטריט קיימה הבוקר (ד') את פורום בתי ההשקעות השנתי בהשתתפות בכירי ענף בתי השקעות ושוק ההון בישראל, ובסיומו חשפה הקבוצה את דירוג בתי ההשקעות לשנת 2013. גם השנה התברג פסגות בראש הדירוג, זו השנה החמישית ברציפות.

השנה נערך לראשונה דירוג המשקלל פרמטרים נוספים מלבד סך הנכסים המנוהלים, וזאת לאור השינויים הרבים שעובר הענף בשנים האחרונות. מלבד סך הנכסים המנוהלים נבחנו גם ותק מנהלי ההשקעות, מספר העובדים המקצועיים המנהלים כספי ציבור והיחס בין סך הנכסים המנוהלים למס' מנהלי ההשקעות.

כאמור, במקום הראשון נבחר פסגות עם עלייה של כ-10% בסך הנכסים המנוהלים בשנת 2012 לעומת 2011. מיזוג בתי ההשקעות מיטב ודש איפקס מציב אותם במקום השני על חשבון אקסלנס נשואה שיורד מקום אחד וסוגר את השלישייה הפותחת של בתי ההשקעות בישראל.

בית ההשקעות אינפיניטי ממוקם במקום הרביעי עם עלייה של כ-13% בסך הנכסים המנוהלים ואת הזינוק החד ביותר ביצע בית ההשקעות אלטשולר שחם עם עלייה של למעלה מ-85% בסך הנכסים המנוהלים. אלטשולר שחם נועל את החמישייה הראשונה בדירוג בתי ההשקעות.

מהדירוג עולה כי חל זינוק של יותר מ-100% בשווי הנכסים המנוהלים בחברות לניהול תיקים ב-5 השנים האחרונות - 237 מיליארד שקל בשנת 2012 לעומת 118 מיליארד שקל בשנת 2008. בקרב היקף הנכסים המנוהלים ב-16 בתי ההשקעות הגדולים בישראל נרשמה עלייה קלה של כ-5%, בענף קופות הגמל נרשמה עלייה של כ-13% בסך הנכסים המנוהלים ב-12 בתי ההשקעות המובילים ונראה כי מגמת המיזוגים והרכישות השפיעה על מספר המועסקים בבתי ההשקעות המדורגים שחווה ירידה של כ-10% במספר המועסקים השנה: 4,358 בשנת 2011 לעומת 3,956 בשנת 2012.