פה-אחד: דורון וייס נבחר לתפקיד יו"ר רכבת ישראל

דירוקטוריון הרכבת החליט פה-אחד למנות את דורון וייס לתפקיד במקומו של אורי יוגב ■ וייס היה גם הבחירה המועדפת של שר התחבורה ישראל כץ

דירקטוריון רכבת ישראל בחר הערב (ד') פה-אחד בדורון וייס כיו"ר הרכבת, במקומו של אורי יוגב שהיה ממלא-מקום היו"ר. וייס הוא הבחירה המועדפת גם על שר התחבורה, ישראל כץ.

ב-1 ביוני תסתיים כהונתו של אורי יוגב בדירקטוריון רכבת ישראל. בראיון שהעניק לפני כחודש ל"גלובס" סיכם יוגב את כהונתו ואמר כי בין הישגיו היה השגת התקציב לרכישת 151 קרונות דו-קומתיים חדשים ועשרות קטרים. "אם ב-2010 היו 340 רכבות ביום, ב-2014 יהיו כבר למעלה מ-500 רכבות ורובן יהיה בקיבולת הרבה יותר גדולה".

הישג נוסף, לדברי יוגב, הוא הגידול הניכר שנרשם ב-2012 במספר הנוסעים ברכבת - שחצה לראשונה את קו ה-40 מיליון, לאחר שבמשך שלוש שנים קפאה הרכבת על 36 מיליון נסיעות לשנה. "הרכבת הייתה אחד הגופים המוקצים בישראל והיום אנחנו רואים שהציבור נוהר אליה בחזרה. קבענו כיעד להגיע ל-44 מיליון נוסעים בתוך שנה מהיום". - אפשר לטעון שהגידול בנוסעים הוא רק תוצאה של גידול במספר הרכבות.

"הקפיצה בשנה האחרונה היא שילוב של כמה גורמים: קפיצה בכמות ובאיכות הקטרים והציוד, רפורמה גדולה מאוד שעשינו בחטיבת הציוד הנייד של הרכבת, והשקט המוחלט ביחסי העבודה. מעבר לכך, אי-אפשר להתעלם מהמהפכה ברמת השירות. רמת הדיוק של הרכבות היום היא בסביבות 95% לעומת 87% ב-2011 שהייתה רוויית עיצומים, ו-89% ב-2010. 95% זה נתון פנטסטי גם במונחים אירופיים. הבנצ'מרק הבינלאומי לרמת אמינות טובה הוא 92%. יש בקרים שבהם הרכבת מגיעה ל-100% דיוק", אמר אז יוגב.