כך רתם עמוס רולניק ח"כים, שרים ואת נתניהו לפרויקט גרנדיוזי

‎‎תחקיר "ידיעות אחרונות": בדיון בכנסת על חוק בעניין הפרויקט העיר ח"כ אקוניס שמדובר ברולניק האב, ובנו הוא גיא רולניק, עורך "דה-מרקר" ■ עמוס רולניק גם זכה למכתב מפרגן מנתניהו, שכתב עליו "ידידי הוותיק" ‏‎‎■ רולניק: טענות מופרכות

‏‎‎פרויקט גרנדיוזי לכתיבת התנ"ך על-ידי מאמינים מכל העולם קיבל חסות ממשלתיות אבל הפך צינור להזרמת מיליונים לחברה פרטית של היזם עמוס רולניק - כך קובע תחקיר "ידיעות אחרונות", פרי עטו של שחר גינוסר, שיפורסם מחר (ו') במוסף "7 ימים".

על-פי התחקיר, רולניק, שמוגדר בכתבה כ"מהמחוברים היטב לצמרת הפוליטית", קידם רעיון מגלומני: הקמת פרויקט על אלפי דונמים בשם "עמק התנ"ך", שבמסגרתו יכתבו את התנ"ך המוני מאמינים ברחבי העולם - ויזרימו כל פסוק. התחקיר קובע כי בזה אחר זה נרתמו חברי כנסת ושרים לסייע לו, ובהם ידידו הוותיק, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

התחקיר חושף כיצד מיליוני שקלים התגלגלו מעמותה ציבורית לחשבון החברה הפרטית של רולניק, ששמה "מולמדיה". רולניק, חבר קיבוץ ותיק המחובר לפוליטיקאים רבים, כך נכתב בתחקיר, הוא מו"ל שמתמחה בספרות ילדים בתחום התנ"ך. הוא ייסד את המיזם בשנת 2004, וגייס עבורו תרומות מגופים שונים.

רולניק היזם, על-פי התחקיר, זכה למכתבי המלצה מפוליטיקאים רבים, ביניהם כאמור נתניהו, שכתב מכתב לכומר לארי הנט מארה"ב: "חברי זה שנים עמוס רולניק. כשר אוצר התחייבתי לסייע לפרויקט... 'פארק הנושא - עמק התנ"ך' ישתרע על שטח של אלפי אקרים... המבקרים יוקפו בחוויה תנ"כית קנה-מידה של 1:1".

על-פי התחקיר, התקיימה בדיקה ברשם העמותות, וכשהוגשו הממצאים לפני כשנה "כולם הוכו בתדהמה". "עד לסוף 2009 הועברו לחברה של רולניק כ-2.5 מיליון שקל (ועוד כספים לאחר הבדיקה ובסך-הכול כ-3.5 מיליון שקל) - חלק מהסכומים בעמותה התקשו להסביר", נכתב בתחקיר.

הבדיקה, על-פי התחקיר, גם אימתה טענות חברים בעמותה על אינספור נסיעות של רולניק מסביב לעולם. רואי החשבון נזעקו כשגילו כי המלונות והטיסות ב-4 השנים בלבד עלו יותר מ-900 אלף שקל.

"רולניק בעצם טייל בכל רחבי הגלובוס", אומר גורם בעמותה. "הטיסות כללו יעדים אקזוטיים, כמו טנזניה, בנגקוק, פנמה, גואטמלה, ניו-דלהי, פינלד, טוקיו, ברזיל ועוד".

בתחקיר מתואר כי באחד הדיונים בכנסת על המיזם טענה נציגת המשפטים כי יש גופים שעוסקים באותו עניין, שאחד מהם אפילו ממוקם בירושלים, ואין הצדקה להקים את הגוף הספציפי הזה.

עם זאת, החוק בעניין ("חוק היכל התנ"ך") הועבר למליאת הכנסת, ובמהלך יוני אשתקד ח"כ לשעבר רוני בר-און הציג אותו, תוך שהוא משבח את רולניק.

סגן יו"ר הכנסת, אופיר אקוניס, הזכיר אז לחברי הכנסת כי מדובר ב"רולניק האב", נוכח העובדה שבנו גיא רולניק הוא עורך "דה-מרקר", המוסף הכלכלי של "הארץ", אך בר-און השיב כי אין כל קשר לרולניק הבן - וההצעה התקבלה פה-אחד.

עמוס רולניק מסר בתגובה לתחקיר כי כל הטענות מופרכות, וכי הוא גייס את הכספים ממכירות ביתו, ממכירת אלבומים ועוד.

לשכת ראש הממשלה מסרה כי "נתניהו לא היה מעורב בתהליך ההתקשרות עם עמותת 'עמק התנ"ך'".

עדות נוספת למעורבותו של רולניק בפרויקט ניתן למצוא ביו-טיוב. בערוץ היו-טיוב של רולניק באתר ניתן למצוא מספר סרטונים הקשורים לפרויקט כתיבת ספרי התנ"ך, כגון: