מאחורי הקלעים: דנקנר, אלשטיין והרב פינטו במו"מ בניו-יורק

גלריית תמונות מחגיגת בר-המצווה של בנו של הרב פינטו - בהשתתפות דנקנר ואלשטיין ■ הרב פינטו: "נוחי איש צדיק; תרם מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות" ■ אחרי האירוע החל המו"מ האינטנסיבי בין דנקנר לאלשטיין

חגיגת בר-המצווה של בנו של הרב יאשיהו פינטו בניו-יורק התקיימה ביום שני האחרון ובישרה גם את תחילת המו"מ המרתוני בין נוחי דנקנר לאדוארדון אלשטיין, שהסתיים בהודעה על הצעת הסדר חוב משופרת שיצאה לתקשורת בסוף השבוע.

דנקנר ואלשטיין השתתפו בחגיגה, שהוגדרה על-ידי גורם המקורב לנושא כ"מפגן כוח של הרב פינטו". במהלך האירוע נשא הרב פינטו דברים בשבח אלשטיין ודנקנר, לאחר שתיווך בין השניים לפני מספר חודשים.

"נוחי דנקנר איש צדיק", אמר הרב פינטו. "הוא תרם מאות מיליוני שקלים לצדקה בשנים האחרונות... אני מאחל לו שהקדוש-ברוך-הוא יושיע אותו". הרב פינטו פנה גם אלשטיין ואמר לו: "הקב"ה יושיע אותך ויעזור לך, שייתן לך ברכה גדולה".

לאחר בר-המצווה החלו השיחות בין דנקנר לאלשטיין שנמשכו עד סוף השבוע. "היה משא ומתן מרתוני שנמשך 72 שעות", מספר ל"גלובס" גורם המקורב לנושא. "יהודים נכבדים מארה"ב הסבירו לאלשטיין את הכדאיות הכלכלית בהשקעה".

- האם הרב פינטו התערב? הרי קשה להבין את הכדאיות הכלכלית בהשקעה של אלשטיין

"הרב לא התערב. הוא תיווך ביניהם כבר לפני 7 חודשים וזהו. אבל הכול היה סביב אירוע בר-המצווה של בנו. מה זה 100 מיליון דולר בשביל אלשטיין? זה כמו שני בתים בארגנטינה; ותמורת זה הוא מקבל חצי מהכלכלה הישראלית. מובן שיש סיכונים, אבל יש גם פוטנציאל גדול".

אלשטיין, כידוע, הוא איש עסקים ממולח למדי וספק אם הוא צריך "הסברים" על כדאיות ההשקעה באי.די.בי. השקעה של 100 מ' ד' היא לא דבר על מה בכך, גם עבור אלשטיין, וכרגע רב הנסתר על הגלוי באשר למניעיו של אלשטיין בהשקעה.

פירמידת החובות
 פירמידת החובות