אפל תקים מרכז לפיתוח אפליקציות בתיכון בישראל

ל"גלובס" נודע, כי אפל תחנוך בשבוע הבא בתיכון עמל בחדרה מרכז יזמות לפיתוח אפליקציות לאייפון ולאייפד, וכן לאפליקציות לפיתוחים בביומד ■ מומחים מטעם אפל ילוו את הפרויקט

בשבוע הבא חברת אפל תחנוך בישראל מרכז יזמות ראשון מסוגו בארץ בבית-ספר תיכון הרב תחומי למדעים ולאמנויות בחדרה של רשת עמל, לפיתוח אפליקציות למובייל ולטאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה של אפל (ה-iOS), וכן לאפליקציות לפיתוחים בביומד - כך נודע ל"גלובס".

במרכז, שהוקם בשיתוף ובעידוד משרד החינוך ובחסות אפל העולמית, ילמדו תלמידים מצטיינים שנבחרו לפרויקט פיתוח אפליקציות ושיווקן. אפל העמידה לטובת המרכז מומחים מטעמה להובלת חדשנות טכנולוגית, שילוו וידריכו את המורים והתלמידים במרכז. בנוסף, ענקית הטכנולוגיה תרמה מחשבי מק ואייפדים למרכז, שיאפשרו סביבה טכנולוגית הולמת לפיתוח האפליקציות. המכשירים יסופקו למרכז באמצעות חברת iDigital, יבואנית מכשירי אפל לישראל בראשות המנכ"ל ערן תור.

את האפליקציות שיפותחו במרכז היזמות ניתן יהיה להעלות לחנות האפליקציות של אפל, ה-App store, ולמכור אותן לכל דורש. בהמשך ייבחן איך לשתף את התלמידים בהכנסות ממכירת האפליקציות שיימכרו.

מרכז היזמות הוא פרי שיתוף הפעולה הבלעדי של רשת החינוך עמל, בהובלת המנכ"לית עו"ד רוית דום, ובמטרה לחנך את בני הנוער לניהול עסקי ומחשבה כלכלית, תוך שילוב ממשי בתעשייה - ועל-ידי כך לצמצם פערים ולהשביח את מערכת החינוך בפריפריה.

ההכשרה היזמית ניתנת לתלמידים בשיתוף עם עמותת "יוניסטרים" המובילה בתחום הכשרת בני נוער ליזמות ומנהיגות עסקית. המרכז מעוצב ברוח מרכזי פיתוח של חברות היי-טק, באווירה נינוחה המאפשרת פעילות קבוצתית ואישית בפינות חקר ולמידה.

לפרויקט התקבלו 60 תלמידים מכיתות ט'-י' בביה"ס הרב תחומי למדעים ולאמנויות חדרה, שנבחרו בתהליך מקצועי תוך בחינת הכישורים האישיים שלהם ובעיקר הלהיטות והתשוקה היזמית. התלמידים שנבחרו עברו ראיונות אישיים ע"י עו"ד דום, ובהמשך הם יחנכו גם תלמידים צעירים מבתי הספר האחרים של העיר חדרה ויעניקו להם מאותם כישורים ויכולות שפיתחו ולמדו במרכז היזמות.

לדברי עו"ד דום, "מרכז היזמות מבוסס על שלושה עוגנים מהותיים: חיבור חזק של האקדמיה, התנסות אמיתית בתעשייה ובמוסדות רפואיים ומחקריים, ולימוד מיני-מנהל עסקים ברמה הגבוהה ביותר. השילוב בין שלושת העוגנים יסייע לתלמידים לעמוד בתחרות הגלובלית ולהוביל את כלכלת ישראל להישגים טכנולוגיים חדשים".

בשבוע הבא יתקיים אירוע ההשקה של מרכז היזמות בחדרה, שבו יהיו נוכחים גם נציגי חברת אפל - ראש הדסק החינוכי איידן מקארתי, ומנהל החברה במזרח התיכון ובאסיה אריק צ'ארלס.

עו"ד דום ותור נפגשו השבוע עם תלמידים במרכז, ושמעו מהם סקירה על אפליקציות חדשות שכבר הספיקו לתכנן במהלך החודשים הספורים שבהם פועלת התוכנית. התלמידים תיארו את תהליך בדיקת צרכי השוק בתחומים שונים, וכיצד הגיעו לרעיונות שיענו על צרכים אלו.

עו"ד דום אמרה, כי "אני בטוחה שעוד נשמע רבות על פיתוחים יזמיים שייצאו מבית היוצר של מרכז היזמות החדש הזה. פה נמצאים היזמים העתידיים של מדינת ישראל ועל כך גאוותנו". גם ערן תור איחל לתלמידים כי הפיתוחים היזמיים שלהם יפיקו תועלת לכלכלה ולסביבה.