נעילה חיובית בבורסה; מלאנוקס ירדה 2.9%, אבוג'ן 3.2%

מגמה חיובית באירופה ובוול סטריט ■ מלאנוקס רוכשת חברה תמורת 47.5 מיליון דולר ■ אבוג'ן פועלת לקראת הנפקה בבורסה של ניו יורק ■ פלוריסטם הודיעה כי ה-FDA הורה על השהיית ניסוי קליני שהיא מבצעת

יום המסחר בבורסה באחד העם (ג') נחתם בעליות שערים, כאשר מדד הבנקים טיפס בשיעור של כ-1.5%, ואילו מדד המעו"ף רשם עלייה של כ-0.35%. זאת, על רקע מגמה חיובית במסחר באירופה ובוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-880 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, למרות נתוני מאקרו שליליים בעיקרם, ולאחר עוד יום של ירידה חדה במדד הניקיי בטוקיו. "יש המון סימני האטה בכלכלה, אבל אי אפשר לדעת איך זה משפיע על השוק כי ה'פד' מעוות הכל", אומר ג'ו סאלוצי מחברת Themis Trading. "משקיעים צריכים להזהר - הטיעון השורי מתחיל להחלש ומדובר בשוק חסר תקדים. הראלי הזה לא בנוי על צמיחה אורגנית".

מלאנוקס רוכשת עוד חברה

מלאנוקס דיווחה היום על רכישת חברת IPtronics, חברה פרטית העוסקת בפיתוח רכיבי קישוריות אופטית עבור תקשורת דיגיטלית, תמורת 47.5 מיליון דולר. תהליך הרכישה צפוי להסתיים במחצית השנייה של 2013, ובמלאנוקס מצפים כי העסקה תגדיל את כלל רווחיה בשנת 2014 בכ-1 סנט עד 3 סנט למניה, על בסיס non-GAAP.

חברת הביומד פלוריסטם הודיעה היום שקיבלה הודעה מה-FDA על השהיית ניסוי קליני במוצר PLX-PAD לטיפול ב-IC (צליעה בינונית לסירוגין), על רקע בדיקת מקרה ספציפי של חולה שסבלה מתגובה אלרגית לאחר הזרקה של התאים. זהו מקרה יחיד מתוך 74 חולים שהוזרקו. המסחר במניית החברה הופסק ולא יתחדש היום.

הבנק הבינלאומי הודיע כי דירקטוריון הבנק אישר היום חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי המניות של הבנק בסך כולל של 200 מיליון שקל, המהווה תשואת דיבידנד של כ-3.5% ביחס לשווי השוק הנוכחי של הבנק. יחס הון הליבה של הבינלאומי הגיע ב-31 במארס 2013 לשיעור של 9.96%, הגבוה מבין הבנקים הגדולים במערכת הבנקאית.

פיטר קולמן, מנכ"ל וודסייד האוסטרלית המתעתדת לרכוש 30% מתגלית "לוויתן", התראיין הבוקר לעיתון אוסטרלי והביע ביטחון בסגירת העסקה. קולמן ציין כי המו"מ בין וודסייד לבין השותפות הבכירות ב"לוויתן", נובל אנרג'י דלק קבוצה , תקוע בשל העיכוב באישור יצוא הגז בממשלת ישראל.

חברת אבוג'ן , הפועלת לשיפור גידולים חקלאיים תוך שימוש בגנומיקה בצמחים, הודיעה היום כי היא פועלת לקראת הנפקה ורישום אפשריים של מניותיה למסחר בבורסה של ניו יורק (NYSE). החברה נעזרת לשם כך בבנקים להשקעות בארה"ב. במסגרת זו הגישה החברה לרשות ניירות ערך בארה"ב באופן לא פומבי טיוטת תשקיף. באבוג'ן מדגישים כי לא נתקבלה החלטה סופית בדירקטוריון החברה בדבר הנפקה או רישום למסחר בארה"ב, וממילא אף לא נקבעו התנאים והעיתוי של הנפקה אפשרית כאמור, ואין כל ודאות באשר להשלמת המהלך.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]