70% ממחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות הצביעו נגד הצעת דנקנר

בחינה מעמיקה של התפלגות ההצבעה מעלה כי ציבור מחזיקי האג"ח הפרטיים, האוחזים ברוב החוב של החברה, נעדר מההצבעה ומי שהכריע למעשה את הכף היו המוסדיים ■ עו"ד בר טוב: "הצבעה לא מחייבת שכונסה בבהילות"

מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות אישרו ברוב של מעל 70% את ההסכם אליו הגיעו עם נציגות אי.די.בי פתוח, אותו הם מכנים "ברית המוסדיים", שעיקרו לקיחת השליטה מידיו של נוחי דנקנר.

אלא שבחינה מעמיקה של התפלגות ההצבעה מעלה כי ציבור מחזיקי האג"ח הפרטיים, האוחזים למעשה ברוב החוב של החברה, נעדר מההצבעה ומי שהכריע למעשה את הכף היו המוסדיים.

כך, למשל, בעוד שבסדרות א', ב' של החברה, המהוות רצף מוסדיים, האוחזים בחלק קטן מהחוב, כ-25 מיליון שקל ע.נ. השתתפו בהצבעה כ-62% ממחזיקי האג"ח שהצביעו ברוב גורף (מעל 90%) בעד ההסכם, לעומת זאת בסדרות ג', ד' ו-ה', שם נמצא ציבור מחזיקי האג"ח הפרטיים, האוחזים בכ- 294 מיליון שקל ע.נ. מהחוב, יורדים שיעורי ההצבעה ל-16% בלבד בממוצע. עם זאת נציין כי גם אחוז קטן זה של המצביעים, הצביע ברובו בעד ההסכם (מעל 70%).

נציין כי מדובר על הצבעה שאינה מחייבת (אינדיקטיבית). עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את אי.די.בי פיתוח, מסר כי "מדובר בהצבעה שאיננה אינדקטיבית וכונסה בבהילות ללא מתן מידע למחזיקים כאשר הנאמנים סירבו להעמיד בפני המחזיקים את האלטרנטיבה שהוצעה ע"י החברה, השתתפו באסיפה מיעוט קטן של מחזיקי אג"ח ולא יותר מ-20% מכלל המחזיקים כאשר בסדרה הגדולה, סדרה ד', הצביעו רק 70% לכאורה בעד עמדה לקדם את הסכם הנציגויות, דבר שאינו עומד בדרישות המינימום של סעיף 350 המדבר על 75%. לא נוטרלו בין קולות המצביעים גופים מוסדיים שמחזיקים באג"ח של אי.די.בי פיתוח בשווי הרבה יותר משמעותי מאחזקתם באג"ח של אי.די.בי אחזקות וייתכן אף שחלקם משמשים בנציגויות של אי.די.בי פיתוח ואין ספק שהיה צריך לפסול את הצבעתם. לפיכך יתכן שאם כך היה נעשה לא היה רוב להצעה באופן כללי".

מאז הציע דנקנר למחזיקי האג"ח באחזקות מתווה משופר להסדר חוב, ערכו נציגויות האג"ח של הבת פתוח ישיבות בנושא, ביחד ולחוד, וזאת בליווי אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש בחברה.

ל"גלובס" נודע כי נציגות אי.די.בי אחזקות מתמחרת בערכים כלכליים את ההצעה של דנקנר, לפיה יקבלו מחזיקי האג"ח במועד חתימת ההסדר 540 מיליון שקל (375 מיליון שקל הזרמה חיצונית, ו-165 מיליון שקל ישולמו מתוך קופת החברה), ככזו העומדת על כ-970 מיליון שקל - תספורת של כמחצית מחוב האג"ח. מדובר לטענת הנציגות בחבילה פחות טובה מזו שהציע דנקנר רק בחודש מארס האחרון, אותה תמחרו בשווי של 1.04 מיליארד שקל.