מעבדי אינטל חדשים: סוללה ל-9 שעות וגרפיקה משופרת

הדור הרביעי של מעבדי Intel Core מבוסס על המיקרו-ארכיטקטורה "Haswell" בטכנולוגיית ייצור של 22 ננומטר, המספק לטענת אינטל גידול של 50% בחיי הסוללה בעומס עבודה פעיל בהשוואה לדורות קודמים

אינטל הכריזה על הדור הרביעי של מעבדי ה-Core שלה בתערוכת הטכנולוגיה קומפיוטקס בטיוואן. סדרת המעבדים החדשה המיועדת לאולטרה בוקים (לפטופים דקים) וטאבלטים פותחה בחלקה בישראל.

הדור הרביעי של מעבדי Intel Core מבוסס על המיקרו-ארכיטקטורה "Haswell" בטכנולוגיית ייצור של 22 ננומטר, המספק לטענת אינטל גידול של 50% בחיי הסוללה בעומס עבודה פעיל בהשוואה לדורות קודמים. הדבר אמור להתבטא בזמן עבודה של יותר מ-9 שעות במחשבי אולטרבוק.

המעבדים מהדור הרביעי מצוידים בגרפיקה מובנית (Intel Iris Graphics) המספקת ביצועים של עד פי שניים לעומת הביצועים הגרפיים של מעבדי הדור הקודם של אינטל. בנוסף, המעבדים יאפשרו הדלקה מהירה של האולטרבוק בתוך שלוש שניות ממצב שינה, לעומת 9 שניות בדור הקודם. אינטל גם מאפשרת שילוב הדוק יותר במצלמת וידיאו המזהה מחוות גוף לתפעול המחשב והיכולת הזו אמורה להיות זמינה החל מהרבעון הבא. אינטל ציינה כי היא מפתחת פתרון משולב שיספק טכנולוגיית עומק תלת-ממדית ישירות למחשבים עתידיים מבוססי אינטל, הצפויים לצאת לשוק באמצע 2014.

יכולת נוספת מעניינת במעבדים החדשים, היא תמיכה ב- connected stand by - תחושה שהמחשב מחובר כל הזמן לרשת כמו סמארטפון. כלומר, המחשב מדי פעם בודק אם יש מיילים כשהוא "ישן", ותוך שימוש נמוך בסוללה, מסנכרן כל הזמן.

"הדור הרביעי של מעבדי אינטל קור מצליח להכניס את מעבד הקור לאולטרבוק באמצעות מערכת על שבב (System on a chip). כלומר כל הרכיבים נמצאים באריזה אחת", אומרת שלומית וייס, סגנית נשיאה, קבוצת ארכיטקטורות, אינטל ישראל. "זה מאפשר ניצול טוב יותר של הספק חשמל, ביצועים טובים יותר ויצירת מחשבים דקים יותר".