יחידת הדגל של רשות המסים פתחה בעיצומים

יהלו"ם, היחידה הארצית לחקירות ולמאבק בפשיעה הכלכלית ברשות המסים, האמונה על טיפול בארגוני פשיעה ומלחמה בהון השחור, פתחה הבוקר בעיצומים ■ בעקבות זאת בוטלו מבצע ופשיטה שתוכננו להיום יחד עם משטרת ישראל

יחידת הדגל של רשות המסים פתחה בעיצומים: יחידת יהלו"ם, היחידה הארצית לחקירות ולמאבק בפשיעה הכלכלית ברשות המסים, האמונה על טיפול בארגוני פשיעה ומלחמה בהון השחור יחד עם משטרת ישראל, פתחה הבוקר (ג') בעיצומים - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי בוטלו מבצע ופשיטה שתוכננו יחד עם משטרת ישראל להיום, וכי עד להודעה חדשה לא תהיה פעילות משותפת של היחידה עם המשטרה.

בראשית 2010 הכריז יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים דאז, על תחילת מאבק אינטנסיבי בארגוני הפשע, על מלחמת חורמה בתשתית הכלכלית של הארגונים הללו ועל הקמתה של סיירת מס מובחרת, סיירת יהלו"ם, שתילחם בפשיעה המאורגנת.

בדצמבר 2011 חשפה רשות המסים לראשונה את יחידת יהלו"ם, שהוקמה במטרה להתמקד במאבק הכלכלי במשפחות הפשע.

שבוע מאוחר יותר יצאה היחידה ללוחמה בפשיעה המאורגנת לפעילות ראשונה, והשתתפה, בשיתוף עם יחידת להב 433 של המשטרה, בחקירה של עשרות אנשים הקשורים לפעילות עבריינית, בחשד כי לא הגישו דוחות שנתיים והצהרות למס הכנסה.

מאז הוקמה היחידה בוצעו עשרות פשיטות, מבצעים וחקירות סמויות וגלויות של חוקרי היחידה, בשיתוף עם יחידת להב 433, כשעל המוקד הייתה העבריינות הכלכלית בישראל.

בין הפרשיות שחשפה היחידה היו גם פרשת הבנק המחתרתי במתחם הבורסה ליהלומים ברמת-גן; נעצרו כ-30 עצורים חשודים בניהול ובחברות בארגון פשיעה שפעל באילת; נחשפה רשת הימורים ממרכז הארץ שגלגלה והלבינה למעלה ממיליארד דולר; ונעצרו עשרות חשודים בחשד למעורבות ברשת הימורים לא חוקיים באתר אינטרנט ובהלבנת כספים בהיקף של כ-57 מיליון שקל, ביניהם עבריינים מוכרים מארגון הפשע של עמיר מולנר.

בנוסף, בעקבות חקירות שניהלה יחידת יהלו"ם הוגשו לבתי המשפט כתבי אישום נגד עבריינים מוכרים ועברייני מס פחות מוכרים, בהם כתב האישום החמור שהוגש בנובמבר 2011 לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד העבריין ריקו שירזי, בגין עבירות מס והלבנת הון,בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בפרשת "החשבוניות הפיקטיביות".

כתב אישום נוסף שהתגבש על בסיס חקירה של יחידת יהלו"ם הוגש לאחרונה נגד האחים ג'קי שבירו-מור ואבנר שפיר, הנאשמים בביצוע עבירות מס בסכום העומד על סך של יותר מ-147 מיליון שקל.

כן הוגשו כתבי אישום חמורים נגד 4 נאשמים בהם ראש קבוצת פשיעה בבאר-שבע, זזה צדיק, באשמת הפעלת בתי הימורים ועסק להמרת מטבע זר ששימש כ"מכבסה" להלבנת כספים שהושגו באמצעות עבירות.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "בימים אלה מתנהלים דיונים אינטנסיביים באוצר עם נציגי הוועד על מנת ליישב את המחלוקות".