מפרקי בטר פלייס: לסגור 4 תחנות החלפת סוללות תוך 24 שעות

טוענים כי במודל התפעול הנוכחי תחנות החלפת הסוללות אינן מייצרות הכנסה לחברה, ומנגד הן כרוכות בעלות אחזקה ותפעול שוטפת של אלפי שקלים ביום

עו"ד סיגל רכב-רוזן ועו"ד שאול קוטלר, המפרקים הזמניים של החברות מקבוצת בטר פלייס, הגישה לבית המשפט בקשה למתן הוראות בעניין סגירת 4 תחנות החלפת סוללות תוך 24 שעות.

במסגרת פעילותן של החברות הן מפעילות, בין היתר, 38 תחנות להחלפת סוללה (BSS) בפריסה ארצית, באופן המבטיח כי הנהגים במכוניות החשמליות של החברות יכולים להגיע בנוחות לכל מקום בישראל, ללא צורך לעצור בדרך ולהמתין לטעינת הסוללה.

מהבקשה עולה כי "מבדיקה שנעשתה על-ידי המפרקים הזמניים עולה כי במודל התפעול הנוכחי של החברות תחנות החלפת הסוללות אינן מייצרות הכנסה לחברות, ומנגד הן כרוכות בעלות אחזקה ותפעול שוטפת של אלפי שקלים ביום לתחנה, כך שתפעול תחנות החלפת הסוללה כרוך ב'שריפת' מזומנים בקצב מהיר".

בנסיבות אלה, צוין, "עורכים המפרקים הזמניים בימים אלה בדיקה מקיפה ויסודית של שירות החלפת הסוללה, ובוחנים את המשמעויות של צמצום היקפו, על כל הכרוך בכך".

בשבוע שעבר הגישו 4 חברות מקבוצת בטר פלייס בישראל לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לפירוקן ולמינוי דחוף של מפרק זמני, לאחר שהפכו חדלות פירעון. מהבקשה עולה כי חובן של החברות לספקים חיצוניים עומד על כ-40 מיליון דולר, ושווי הנכסים מסתכם בכ-9.5 מיליון דולר בלבד.

עוד צוין בבקשה כי היקף הכנסות החברה ב-2012 עמד על 7 מיליון דולר בלבד, ויש לה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת. ב-2012 לבדה הפסידה החברה 454 מיליון דולר, ומאז הקמתה צברה הפסדים אדירים של 812 מיליון דולר.

השופט אילן שילה מינה את רוזן-רכב וקוטלר למפרקים הזמניים והורה להם להפעיל את החברה לפרק-זמן קצר, תוך צמצום הוצאותיה.

עד כה הודיעו המפרקים הזמניים על פיטורים של חלק מן העובדים וסגירת שירות הלקוחות של החברה, ובכוונתם לבקש מבית המשפט, במסגרת הדוח שיוגש בעוד מספר ימים במסגרת הליך הפירוק, לאפשר להם לסגור חלק ממערך תחנות ההחלפה.

על-פי הבקשה שהוגשה היום (ג'), עוד בטרם יוגש הדוח, יש לסגור חלק מהתחנות.

"כחלק מהיערכות החברות לצמצום מערך שירות תחנות ההחלפה, מתבקש בית המשפט הנכבד לאפשר למפרקים הזמניים לסגור באופן מיידי 4 תחנות החלפת סוללות, המצויות בבית-שאן, בבית-שמש, בצומת כדורי ובגינות סחרוב", נכתב בבקשה.

לטענת המפרקים, "אין בסגירתן של התחנות כדי לפגוע באפשרות הנסיעה החופשית של לקוחות החברות ברחבי הארץ, הואיל ולכל אחת מהן יש תחנת החלפת סוללה חלופית סמוכה".

בנוסף, נכתב, "החלה מיידית של סגירת מספר מצומצם ביותר של תחנות תאפשר לחברות ללמוד את תהליך סגירת תחנת החלפה (שמן הסתם לא בוצע בחברות עד כה)".