המוסדיים חוזרים לארץ? מימשו בחו"ל כ-308 מ' ד' באפריל

בחודש אפריל הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי חוץ בבורסה לני"ע בתל-אביב בכ-110 מיליון דולר, זאת בהמשך להשקעות של כ-210 מיליון דולר בחודשים פברואר-מארס

בחודש אפריל הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי חוץ בבורסה לני"ע בתל-אביב בכ-110 מיליון דולר, זאת בהמשך להשקעות של כ-210 מיליון דולר בחודשים פברואר-מארס. כך נמסר היום מבנק ישראל.

נתונים ראשוניים לחודש מאי מצביעים על השקעות נטו בהיקף של כ-120 מיליון דולר במניות של חברות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א.

תושבי חוץ השקיעו נטו בחודש אפריל כ-430 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות ומימשו נטו כ- 110 מיליון דולר במק"מ. נתונים ראשוניים לחודש מאי מצביעים על מימושים נטו של כ- 210 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות, והשקעות נטו בהיקף של כ-50 מיליון דולר במק"מ.

ההשקעות הישירות במשק הסתכמו בכ-2.3 מיליארד דולר, מזה כ-2 מיליארד דולר בגין רכישת 20% ממניות חברת ישקר על ידי וורן באפט.

בכיוון ההפוך, בניגוד למגמת ההשקעות במניות זרות בחו"ל אשר אפיינה את המשקיעים המוסדיים הישראליים מאז מאי 2012 (השקעות של כ-5.4 מיליארדי דולר), בחודש אפריל 2013 המשקיעים המוסדיים מימשו נטו בהיקף של כ-308 מיליון דולר. סך המימושים לחודש אפריל הסתכם בכ-30 מיליון דולר בעקבות קיזוז חלקי ע"י השקעות נטו בהיקף של כ-170 מיליון דולר ע"י המגזר העסקי וכ-110 מיליון דולר ע"י משקי הבית.

בתחום האג"ח ההשקעות נטו של תושבי ישראל בחו"ל הסתכמו בהיקף קטן: השקעות בהיקף של כ-50 מיליון דולר ע"י המגזר העסקי ומשקי הבית, קוזזו ע"י מימושים נטו בהיקף דומה ע"י המשקיעים המוסדיים.

ההשקעות הישירות בחו"ל הסתכמו באפריל בכ-170 מיליון דולר, עיקר ההשקעות היו של חברות ביטוח וקופות גמל.