המצאות ישראליות עומדות בבסיס 20.5% מתעשיית הביוטק

בתחום הפארמה (תרופות כימיות ולא ביולוגיות) המצב מעט שונה, אבל גם כאן יש מקום לגאווה: מוצרי פארמה ממקור ישראלי מהווים 0.7% מהתעשייה העולמית

אין ויכוח על כך שהמדע והרפואה בישראל הם מעולים ולכן יש תחושה שצמיחתה של תעשיית פארמה משגשגת היא רק עניין של זמן. "אבל אם אנחנו בודקים כמה מוצרים בעולם מבוססים בעצם על טכנולוגיה ישראלית, נגלה שהחזון כבר מתגשם ברמה חלקית", אומרת רות אלון, שותפה לתחום מדעי החיים בקרן ההון סיכון פיטנגו ויו"ר כנס ITAI ביומד.

אלון מצאה כי מוצרים שבבסיסם מחקר ישראלי, מהווים 20.5% מהמחזור שמגלגלת תעשיית הביוטק העולמית, 24.6 מיליארד דולר מתוך 120 מיליארד. זאת מבלי להכליל מספר מוצרים משמעותיים של חוקרים ישראלים שחיים היום בחו"ל.

בתחום הפארמה (תרופות כימיות ולא ביולוגיות) המצב מעט שונה, אבל גם כאן יש מקום לגאווה: מוצרי פארמה ממקור ישראלי מהווים 0.7% מהתעשייה העולמית.

בתחום המכשור הרפואי, התעשייה בישראל כבר הוכיחה שהיא חזקה מספיק כדי למשוך גורמים מובילים מחו"ל. כך, מוצרים ישראלים מובילים מהווים 1% מתעשיית המכשור הרפואי שמגלגלת כ-350 מיליארד דולר.

"כשאספתי את הנתונים לגבי כל המוצרים הרפואיים שצריכים לשאת עליהם את החותמת 'Israel inside', מצטיירת תמונה שכולנו צריכים להיות גאים בה: האקדמיה הישראלית תרמה תרומה משמעותית לשיפור הבריאות של האנושות", אומרת אלון. "הייתכן שלא ניתן להשתמש לפחות בחלק מן היכולות הללו כדי ליצור תעשיה גדולה ומשמעותית, במקום רצף של אקזיטים?", שואלת אלון. נכון לעכשיו, השאלה הזו נשארת פתוחה.

ההצלחה הישראלית בעולם הרפואה
 ההצלחה הישראלית בעולם הרפואה