הטיפ היומי: רשת חברתית ששווה יותר ממה שהשוק חושב

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס מתחילה לסקר את מניית לינקדאין בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 220 דולר

הרשת החברתית-עסקית Linkedin נסחרת בבורסת ניו יורק, ושווי השוק שלה הוא כ-19 מיליארד דולר. לינקדאין הונפקה לראשונה רק לפני כשנתיים, לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד דולר.

לינקדאין היא הרשת החברתית-עסקית הגדולה ביותר באינטרנט, עם למעלה מ-218 מיליון משתמשים כיום. היא מציעה למשתמשים פלטפורמה לחלוק את הזהות העסקית שלהם ולחפש הזדמנויות תעסוקה חדשות, או ליצור קשרים עם מומחים אחרים ברשת.

עיקר האפשרויות למוניטיזציה (הפקת כסף) מגיע מפתרונות לחברות, המיועדים לזהות "טאלנטים" בתוך הרשת של לינקדאין. בנוסף, הרשת מציעה לחברות אפשרויות שיווק שונות.

בניגוד לחברות אחרות בתחום האינטרנט, שתלויות בגוגל או באקוסיסטם אחר, בצורה זו או אחרת, על מנת למשוך משתמשים, הרי לינקדאין היא אחת מהחברות הבודדות בתחום ששולטות בגורל שלהן.

להערכתנו, בסיס המשתמשים של לינקדאין פתוח יותר לפרסומות, כך שהפוטנציאל שלה למוניטיזציה גדול. אנו מעריכים שלינקדאין תוכל לשנות בטווח הארוך את מודל ההכנסות ממנויים הנוכחי שלה.

בטווח הקצר לינקדאין יכולה כמעט להכפיל את השוק שאליו היא פונה, מהרמה הנוכחית שמוערכת ב-87 מיליארד דולר; זאת על-ידי התרחבות מעבר לתחום "חיפוש הטאלנטים" גם לשיווק מעסק לעסק, וכן באמצעות ה-Sales Navigator - מוצר פרמיום למנויים, שמאפשר לזהות הזדמנויות עסקיות.

בנוסף, בתחום הטאלנטים השוק הגלובלי עדיין בחיתוליו. ברחבי העולם יש כ-745 אלף חברות, שמעסיקות למעלה מ-100 עובדים, כך ששיעור החדירה הנוכחי של לינקדאין הוא 2.4% בלבד.

חברות השמה ו"ציידי ראשים" לוקחים עמלה של 20%-30% מהשכר, כלומר כ-20-30 אלף דולר על העסקת עובד בשכר שנתי של 100 אלף דולר. לינקדאין גובה רק כ-5,000 דולר, כך שיש לה אפשרות להעלות מחירים לאורך זמן.

אנו מעריכים שבטווח הארוך (2014-2019), שיעור הצמיחה של לינקדאין יהיה 28%. אנו מתחילים לסקר את מניית לינקדאין בהמלצת "תשואת יתר". מחיר היעד שלנו למניה עומד על 220 דולר - פרמיה של כ-29% על מחירה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס