השיחה: ורד גרינבוים מגייסת 3 מיליון שקל בערב

מי הגיעו לאירוע של ידידי בית החולים שיבא? ■ איפה נפגשו אולמרט ואלשטיין? ■ וגם: איפה התארחה משפחת נזריאן?

ורד גרינבוים, מנכ"לית אגודת ידידי המרכז הרפואי שיבא תל השומר, ניצחה אמש (א') על ערב הגאלה השנתי של האגודה. למעלה מ-700 מוזמנים, בהם בכירי המשק הישראלי, פוליטיקאים ורופאים בכירים, התייצבו בפארק הצמוד למנחת בית החולים, ותרמו ברוחב-לב למען שדרוג חדר המיון של בית החולים. קיבלו בחום את האורחים: פרופ' זאב רוטשטיין מנהל המרכז הרפואי שיבא וגליה מאור יו"רית אגודת הידידים הנכנסת. התרומות שגויסו במהלך הערב נאמדות בכ-3 מיליון שקל והן יוקדשו לבנייה מחדש של חדר המיון. האורחים צפו בסרטון היתולי בכיכובו של אסי כהן, שלערב אחד גילם את דמותו של בוס חדש בחדר המיון של שיבא - "ד"ר שאולי". עוד הופיעו בחלק האמנותי: לאה שבת, שלמה בראבא בקטע סטנד אפ ושלום חנוך בקונצרט רוק.

סמדר ברגר, צביקה גיור, אגודת ידידי המרכז הרפואי שיבא תל השומר / צילום: יוסי כהן
 סמדר ברגר, צביקה גיור, אגודת ידידי המרכז הרפואי שיבא תל השומר / צילום: יוסי כהן

סמדר ברגר וצביקה גיור

את הערב הנחתה יעל דן והפיק משה ברון. ישבו סביב שולחנות ונהנו ממטעמי הקייטרינג של מגי ותולי: שרת הבריאות יעל גרמן, הנגיד היוצא סטנלי פישר ורעייתו רודה, צביקה לבנת, דודי ויסמן ששוחח ארוכות עם ח"כ מאיר שטרית, השר יעקב פרי ששמח לראות את עדי וציפי שטראוס, יוסי בכר, מירה קינן נטולת ציון השוהה בנסיעת עבודה בחו"ל, יורם אלטמן ובת זוגו יעל, עירית ומושיק תאומים, ארז ויגודמן, שאול אלוביץ', יהושע מאור, השר גלעד ארדן ורעייתו שלומית שישבו בשולחן עם חזי בצלאל ורעייתו אורית, נילי ואלי זהר, הילה ורני רהב, אילן גרינבוים, ענת חפץ, יעל ומצדה זאבי, איתן ואורה סטיבה, משה אדרי שעזר בגיוס האמנים לערב, שלמה ועתליה שמלצר, חנה ובני פריזן, אייל חומסקי, ניסים ובת שבע בובליל, יוסי וצביה גרוס, עופר ורווית נמרודי, אתי וגבי רוטר, ישראל טראו, שמוליק וענת פרנקל, אבי ואירמה מיכאלי, ריקי ודוד פתאל, צביקה גיור ובת זוגו סמדר ברגר ורבים נוספים.

שטראוס מנהלת עושר

ביתה של נאווה מיכאל צבארי, בתה של רעיה שטראוס בן-דרור, בסביון, נפתח אמש לטובת קוקטייל חגיגי לרגל פתיחתה של הוועידה "לניהול עושר ופמילי אופיס" של די.סי פייננס. הוועידה נערכת זאת השנה הרביעית ובמסגרתה מתקיימים דיונים ופאנלים בכל הקשור לניהול עושר, ניהול עסקים משפחתיים, השקעות כספים של עסקים משפחתיים, והמורכבות שבניהול עסקים משפחתיים בין-דוריים. בעלת הבית סיפרה שהיא אמנם המארחת, אבל אמא שלה, רעיה שטראוס, היא זו ששילמה.

רעיה שטראוס בן דרור, דני חרד, הוועידה
 רעיה שטראוס בן דרור, דני חרד, הוועידה

שטראוס בן דרור וחרד

עוד סיפרה מיכאל-צבארי לבאים כי כאשר התחתנה ביקשה מהוריה לרכוש עבורה בית אבל נתקלה בתגובת אימה שאמרה לה: "אנחנו לא בורגנים - אנחנו תעשיינים. אצלנו לא מתחתנים ובונים בתים. הכסף שלנו מושקע במכונות". בין באי הבית: דני חרד מנכ"ל די.סי פייננס, עו"ד אמיר הלוי, מאיר ברון, מוני פלר, צביה זוגלובק, נגה קינן, אריק שטיינברג, דני גילרמן עם בתו קארן, עליזה ומאיה זאנה ועוד.

זאבי ואלון מארחים

בכירי ענף הביומד מהארץ ומהעולם התכנסו אמש במתחם קסטיאל ביפו כדי לחגוג את פתיחתו של כנס IATI BIOMED הבינלאומי. שני היו"רים של הכנס, ד"ר בני זאבי מקרן DFJ Tel Aviv ורותי אלון מקרן פיטנגו, אירחו את: מנהל המו"פ של חברת טבע מייקל היידן, יואב שלוש שותף מנהל בקרן אביב ויו"ר משותף של IATI, דס קמינגס נשיא רשת בתי החולים האמריקאית Florida Foundation, אודי כהן מנכ"ל ביוקונטרול, פט מקין סגן נשיא חברת Medtronik, אורי ירון מחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון ישראל, מיכאל מאיירס, יונתן זילברשטיין מקרן אורבימד העולמית, יעל וייס ממרק, סוזן ברסון מפירמת עורכי הדין העולמית מינץ לוין וטוד שוורצינגר ממורגן סטנלי.

בני זאבי, רותי אלון, מייקל היידן, כנס הביומד הבינלאומי / צילום: אלון רון
 בני זאבי, רותי אלון, מייקל היידן, כנס הביומד הבינלאומי / צילום: אלון רון

זאבי, אלון והיידן

בכנס שנפתח היום (שני) ויימשך 3 ימים, צפויים להשתתף כ-6,000 חברי משלחות מקוריאה, יפן, הודו, גרמניה, סין , דנמרק, אנגליה, ארה"ב ועוד. בין האורחים המכובדים שיגיעו לכנס השבוע יהיה גם פרופ' אריק לנדר, יועצו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לענייני מדע.

דן נדבן

טקס חלוקת פרסי דן דוד נערך אמש באולם ע"ש סמורלש באוניברסיטת תל-אביב בנוכחות שורה ארוכה של אנשי עסקים, שגרירים ואנשי אקדמיה מהארץ ומן העולם. הפרס היוקרתי נקרא על שמו של איש העסקים והנדבן הבינלאומי דן דוד שהלך לעולמו לפני כשנתיים. את הטקס אירחו פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב ויו"ר דירקטוריון פרס דן דוד; פרופ' רות ארנון נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים; פרופ' איתמר רבינוביץ יו"ר קרן דן דוד, ומנהלת הפרס סמדר פישר.

דורה פוראן ויצחק נזריאן, חלוקת פרסי דן דוד באוניברסיטת תל אביב / צילום: ישראל הדרי
 דורה פוראן ויצחק נזריאן, חלוקת פרסי דן דוד באוניברסיטת תל אביב / צילום: ישראל הדרי

דורה, פוראן ויצחק נזריאן

התרגשו מהמעמד חמשת חתני הפרס לשנת 2013: ההיסטוריון פרופ' סר ג'פרי לויד, פרופ' מישל סר, ליאון ויזלטיר, פרופ' אסתר דופלו ופרופ' אלפרד סומר. החלק האומנותי של הערב כלל הופעה של להקת בת שבע ושל קבוצת התיאטרון של רות קנר. הגיעו לחלוק כבוד: יצחק ופוראן נזריאן עם בתם דורה קדישה נזריאן, ארי שביט, רמי ואירינה שלמור, עמוס שוקן, גיורא ירון, יולי תמיר, יעקב פרנקל, נעם סמל ועוד.

האורחים של אלמליח

מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית, אירח לאחרונה במלון מנדרין בתל-אביב אירוע שבו הושקו מוצרי האלקטרוניקה של חברת פנסוניק לשנה הקרובה. לרגל האירוע הגיעה ארצה משלחת של בכירי החברה מיפן. בראש משלחת האורחים עמד יורישסה שיקאווה, מנכ"ל פנסוניק אסיה. שגריר יפן בישראל, איידהו סאטו, הגיע גם הוא. אלמליח סייר עם האורחים הנכבדים ואף הפגיש אותם עם נציגיהם של שש חברות סטארט-אפ ישראליות שהציגו פיתוחים הקשורים לעולם המסכים של פנסוניק. בתום הסיור נהנו המשתתפים ממזנון עשיר שהכין השף אביב משה ומהופעה של הזמרת לילך עמנואל. הפגינו נוכחות: שאול אלוביץ', אילן שילוח, בני גרינאפל, דני גולדשטיין, ארנון כץ וצביקה ימיני.

כשאולמרט ואלשטיין נפגשו

אדוארדו אלשטיין, השותף של נוחי דנקנר בקונצרן אי.די.בי, זכה למפגש מעניין אתמול בדרכו מחוץ לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. אלשטיין הגיע אתמול לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאולמו של השופט איתן אורנשטיין לשמיעת ההכרעה בתיק הסדר החוב הכפוי על אי.די.בי פיתוח.

אהוד אולמרט, אדוארדו אלשטיין, פגישה בבית המשפט / צילום: אלון רון
 אהוד אולמרט, אדוארדו אלשטיין, פגישה בבית המשפט / צילום: אלון רון

אולמרט ואלשטיין

בסיום הדיון, מחוץ לבית המשפט, הוא פגש את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. השניים החליפו כמה משפטים והמשיכו כל אחד לדרכו.

עינב בן יהודה