שר השיכון: "לצערי, היום שיפוצניק הוא שם נרדף לחאפר"

את הדברים אמר השר אורי אריאל במהלך סיור שערך בירושלים עם התאחדות קבלני השיפוצים ■ "נעבוד בשיתוף פעולה על מנת שהרישיונות לקבלנים יינתנו למי שבאמת ראויים לכך"

"לצערי, היום שיפוצניק הוא שם נרדף לחאפר וזה לא יכול להימשך. יש לנו אינטרס משותף להביא את הענף לשדרוג מכל הבחינות ביחד אתכם". כך אמר היום שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בסיומו של יום סיור משותף שערך בירושלים עם ראשי התאחדות קבלני השיפוצים. "נעבוד בשיתוף פעולה על מנת שהרישיונות לקבלנים יינתנו למי שבאמת ראויים לכך. אנחנו בעדכם", הוסיף השר.

בסיור השתתפו אנשי משרד השיכון והבינוי, רשם הקבלנים עו"ד אמנון כהן, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, סגנו, שאבי ונטורה ומנכ"ל ההתאחדות יהודה כהן.

בין הנושאים שעלו לדיון בין הצדדים היה נושא המבחנים למתן רישיונות לקבלני השיפוצים, התאמתם ומועדי המבחנים. דרישות הניסיון והעבודה הרישום קבלני השיפוצים, הטיפול ב"חאפרים", בקבלנים לא מורשים ובמי שמעסיק אותם וסקירה של ענף השיפוצים.

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב ציין כי זו הפעם הראשונה ששר השיכון מקדיש את מלוא תשומת הלב לענף המגלגל מיליארדי שקלים בשנה. "במהלך זה השר מראה שאכפת לו גם מהעוסקים הקטנים בענף ולא רק מהעוסקים הגדולים", אמר סיב, "ענף השיפוצים כולל כ-15 אלף מעסיקים שמתוכם 595 רשומים בפנקס רשם הקבלנים. למרות שהחוק קובע שכל עבודה מעל 42 אלף שקל חייב קבלן השיפוצים להיות רשום בפנקס הרשם, 95% מקבלני השיפוצים לא הצליחו להירשם עקב חסמים של משרד הבינוי והשיכון. אני מקווה שמצב זה ישתנה כעת. אנחנו לא רוצים 15 אלף קבלנים רשומים. רוצים שיהיו רק הטובים ביותר ומי שראוי".