מייסדי Labpixies הקימו באחרונה סטארט-אפ חדש

שלושה מארבעת המייסדים של החברה הישראלית הראשונה שנמכרה לגוגל ב-2010 הקימו את ubimo שבונה פלטפורמה לפרסום מבוסס מיקום במובייל

מכירת Waze תהפוך את הבכירים באפליקציית הניווט לא רק למולטי מיליונרים, אלא גם לעובדים מן המניין של גוגל.

מדובר ברכישה השלישית של החברה בישראל, כשהשתיים הקודמות התרחשו ב-2010. הרכישה הראשונה, שזכתה לכותרות ובוצעה תמורת 25 מיליון דולר, הייתה של חברת Labpixies, שפיתחה וידג'טים מותאמים אישית לגולשי עמוד הבית הפרסונלי של גוגל וכן לאייפון ולאנדרואיד. הייתה זו הפעם הראשונה שגוגל, שנכנסה רק כמה שנים קודם לישראל, רכשה חברה מקומית.

שלוש שנים אחרי העסקה ההיא פרשו חלק ממייסדי labpixies וחזרו להיות יזמים. רן בן יאיר, עודד פונץ ואודי גרף פרשו לפני כשנה והקימו את חברת ubimo, שבונה פלטפורמה לפרסום מבוסס מיקום למובייל, שעדיין לא נחשפה בתקשורת.

החברה מתרכזת בהבנה של הקונטקסט ושל סוג הקהל ולא רק במיקום המשתמש. לפי אתר החברה, ubimo מאפשר להציג פרסומות רלבנטיות למשתמש, שיכולות להתבסס על מיקומים והקשרים שונים של נושאים כמו מזג אוויר, מניות, חדשות וכו'. ב-ubimo מועסקים כשישה עובדים והיא טרם גייסה כסף אך היא נמצאת בחיפוש אחר משקיעים.

"להרגיע את הנהג"

המוזיקאי והמדובב עמי מנדלמן, חבר להקת "הכול עובר חביבי", הוא הקול מאחורי ווייז. ב-2009 הוא הקליט כ-300 משפטי הכוונה שעדיין מושמעים לנהגים.

"תוך כדי הקלטה של פרומו לסרט", מספר מנדלמן, "בעל האולפן אמר לי 'אולי תקליט עוד כמה משפטים". התגמול היה כמה כרטיסי קולנוע. ידעתי שאני צריך לדבר בקול סמכותי, אבל גם נעים וידידותי ואינטימי, כדי להרגיע את הנהג", הוא מספר.

ואז יום אחד, פנה אליו בנו ואמר: "כשאני משתמש בווייז אני מרגיש פתאום הרגשה ביתית".

- מבקשים ממך לעשות קולות של ג'י פי אס?

"כן. משגעים אותי. קוראים לי 'איש הוויז'. ואני באמת מרגיש חלק מההצלחה. זה משמח מכל בחינה. הייתי רוצה להיות איתם בקשר, כי זו חגיגה גדולה, ואני מרגיש חלק... ושיבואו לקראת... הרי יש הגינות גם בכלכלה".