המינהלת תחלק 850 אלף ש' לקבוצה, הפיס יוסיף 50 אלף ש'

זה הסכום שיקבלו כל אחת מ-12 קבוצות ליגת העל בכדורסל עבור עונת 2012/13; בונוסים על הפלייאוף או העפלה לגמר? אין

עונת 2012/13 בכדורסל הישראלי תגיע הערב לסיומה בגמר הפלייאוף ברוממה. בינתיים מתברר ש-12 הקבוצות ששיחקו העונה בליגת העל יזכו לתמלוגים יחסית מופחתים ממינהלת הליגה בהשוואה לשנים האחרונות.

ל"גלובס" נודע כי כל אחת מ-12 הקבוצות תקבל העונה מהמינהלת סכום של 850 אלף שקל, ובנוסף יעביר מפעל הפיס לכל קבוצה עוד 50 אלף שקל. הכסף שחילק הפיס, אחד מהספונסרים של הליגה, הותנה בכך שכל קבוצה תערוך במהלך העונה ביקור אחד למען הקהילה - כפי שאכן בוצע בסופו של דבר. בסך הכל תעביר המינהלת לקבוצות תמלוגים בסכום כולל של 10.5 מיליון שקל.

בעוד שבשנים עברו חולקו בונוסים למשתתפות בפיינל-פור, הרי שהעונה - גם בשל הירידה בהכנסות המינהלת - הוחלט שלא לחלק כסף לקבוצות שהגיעו לשלבי ההכרעה, ובמקום זאת לתת לשתי הפיינליסטיות של משחק הגמר ברוממה 1,200 כרטיסים לכל אחת לשימוש חופשי (מכירה או חלוקה). ההערכות הן שממכירת הכרטיסים יכולות שתי הפיינליסטיות, מכבי ת"א ומכבי חיפה, להכניס עוד כ-100-150 אלף שקל.

מדובר על ירידה משמעותית בסכומי התמלוגים בהשוואה לסכום שחולק, למשל, לפני שנתיים (2010/11) - אז לפי דיווח של המינהלת זכתה כל קבוצה בליגה לסכום מינימום של 1.15 מיליון שקל, כאשר בנוסף חולקו מענקי מיקום ומענקים לקבוצות שהעפילו לפיינל-פור. האלופה, אגב, באותה עונה זכתה לבונוס של 400 אלף שקל עבור הזכייה.

עוד החלטה שקיבלה המינהלת וקשורה לעונה הבאה היא ההחלטה שלא להעביר לאיגוד הכדורסל החל מעונת המשחקים הבאה את דמי הניהול עבור הפעלת הליגה. מדובר על סכום של כ-2 מיליון שקל לעונה שהעבירה המינהלת לאיגוד בשנים האחרונות. כבר במהלך העונה הנוכחית החליטה המינהלת לעצור את דמי הניהול, ובמקום 2 מיליון שקל שהיה אמור איגוד הכדורסל לקבל העבירה המינהלת 1.2 מיליון שקל בלבד.