"גלובס" - בין 10 האתרים הנקראים בישראל; מוביל בכלכלה

"גלובס" ממשיך להיות האתר הכלכלי המוביל ונכנס לעשירייה הראשונה ■ בזכות הריאליטי: מאקו עוקף את ynet בווידיאו - אך וואלה ממשיך להוביל בפער גדול

הציבור הישראלי אוכל ונושם ריאליטי גם בגזרת הדיגיטל שלו - זו התמונה שעולה מתוך נתוני ועדת מדרוג הגלישה באתרים הישראליים לחודש מאי 2013.

אתר מאקו של זכיינית ערוץ 2 קשת רושם חודש מוצלח עם עליית "האח הגדול" במאי ומזנק בכל הפרמטרים האפשריים. האתר רושם עלייה של 5.3% בגלישה החודשית ו-9% בממוצע הגלישה היומית, לצד עלייה של כ-16% בכמות הדפים הנצפים.

במקביל, דיירי "האח" דוחפים את מאקו גם במעלה טבלת האתרים המובילים בצפייה בווידיאו. אתר מאקו עוקף את ynet והופך לאתר הישראלי השני המוביל בווידיאו, אחרי וואלה. האתר רושם עלייה של 58% במספר צפיות הווידיאו באתר ועלייה של 111% בזמן הצפייה - משעה וחצי בחודש אפריל לזמן צפייה חודשי ממוצע לגולש של 3 שעות ו-10 דקות. בנוסף, נרשמה עלייה של 21% במספר הצופים בפועל (Real Users).

על אף העלייה של מאקו למקום השני, אתר וואלה ממשיך להוביל את קטגוריית הווידיאו, כשהוא מסתמך בעיקר על האגף החדשותי שלו ומוביל בפער של כ-80% על מאקו במספר הצפיות - למרות "האח הגדול".

באתר רשת עדיין משתרכים מאחור ברשימת האתרים המובילים, אך רשמו זינוק יפה של 21% ו-30% במספר הגולשים החודשי ובממוצע היומי (בהתאמה), בעיקר הודות לפופולריות של "המירוץ למיליון". העלייה ניכרת גם במספר הדפים הנצפים (44%).

גם בנענע10 רשמו עלייה מרשימה של 44% במספר צפיות הווידיאו ועלייה של כ-20% במספר הצופים בפועל. נענע10 נהנו גם מעלייה בטראפיק בגלישה לאתר עם עלייה של 4% במספר הגולשים החודשי.

בזירה הכלכלית אתר "גלובס" ממשיך לחזק את הדומיננטיות האינטרנטית שלו ונכנס לעשירייה המובילה של האתרים הישראליים במספר הגולשים החודשי לאחר עלייה של 7.8% לעומת חודש אפריל ו-683 אלף גולשים. בכך, חולף "גלובס" על אתר nrg שיוצא מהעשירייה המובילה במספר הגולשים החודשי לאחר ירידה קלה של כ-1.5%.

דירוג אתרי האינטרנט מאי 2013
 דירוג אתרי האינטרנט מאי 2013

אתר "גלובס" ממשיך להוביל גם בממוצע הגולשים היומי עם פער ניכר של 30%-35% לעומת האתרים "דה מרקר" ו"כלכליסט".

השוואת האתרים הכלכליים מאי 2013
 השוואת האתרים הכלכליים מאי 2013