אייל חומסקי נגד דני קליין: "מי שהיה אחראי להפועל י-ם צריך לתת את הדין"

הפרסומאי, הנמנה עם קבוצה שהגישה לאפוטרופוס הכללי הצעה לרכישת המועדון, דורש מהיו"ר המיתולוגי שלא לעכב העברת הקבוצה

רכישת הפועל ירושלים בכדורסל נכנסה בתחילת השבוע לשלב השני. על-פי גורמים המעורבים בהליך המכירה, מתברר שבניגוד להערכות ודיווחים שונים, הרי שביום שישי ב-12:00 בצהריים - המועד שנקבע על-ידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים כדד-ליין להגשת מעטפות המכרז לרכישת הקבוצה - רק קבוצה אחת הגישה הצעה. מדובר בקבוצה בראשות איש העסקים אורי אלון, הפרסומאי אייל חומסקי וסוכן השחקנים האמריקאי ארן טלם, שההצעה שלה עמדה על-פי הערכות על 12-13 מיליון שקל.

יש לציין כי הכסף לא אמור לעבור למשפחתו של אגייאר, אלא מהווה את הסכום שמתחייבים הרוכשים להעביר לתפעול הקבוצה במשך 3 העונות הבאות.

בקבוצת אלון-חומסקי-טלם מנסים כעת לברר מול האפוטרופוס הראשי אם ניתן לקצר את פרק הזמן שניתן לעמותת הפועל ירושלים להשוות את ההצעה, וכבר בימים הקרובים ינסו לקיים הידברות עם אנשי העמותה לקצר את פרק הזמן, על-מנת שההכנות לעונה הבאה לא ייכנסו לקיפאון. כזכור, בהסכם מכירת 60% ממניות הקבוצה לגומא אגייאר ב-2010 הכניסה העמותה סעיף המאפשר לה, במידה ותגיע הצעה של רוכש חדש, זכות סירוב של 90 יום בהם תוכל להשוות את ההצעה.

"ברור שאי-אפשר לחכות 90 יום כי צריך להכין את הקבוצה לעונה הבאה", אומר אייל חומסקי. "העניין הזה צריך להיפתר בימים הקרובים מבחינתנו, כי אם נצטרך לחכות 90 יום זה אומר שאנחנו מפרקים את הסיפור". חומסקי מפנה את האצבע לכיוונו של דני קליין, יו"ר הקבוצה המיתולוגי ומי שהיה ידידו הקרוב מאוד, והיום משמש כיו"ר העמותה, כמי שעלול לגרום לסחבת שבסופו של דבר תביא להכשלת העברת המכירה. "אני חושב שבעמותה דווקא יש רוב שרוצה לקצר את התהליך. ואני גם יודע שיש בעמותה קולות שאומרים שיש פה גוף חדש שהגיע, בוא לא נשים להם רגליים, וניתן להם לקחת את הקבוצה. מעבר לזה, אני לא בטוח שמבחינה משפטית זכות הסירוב שניתנה במקור כדי למנוע מצב שימכרו את הקבוצה למישהו שהוא לא ב-די.אן.איי של הפועל ירושלים, תופסת כאן".

* אתה ודני קליין הייתם חברי נפש, אתה עד כדי כך רוצה אותו עכשיו בחוץ?

"אני חושב שהוא אחלה בנאדם, אני חושב שהוא עשה דברים גדולים להפועל בעיקר כקוסם שיודע להביא תרומות וספונסרים לקבוצה. אבל הלקות הגדולה שלו היא שהוא לא יודע לנהל. לא תמיד איש מכירות הוא גם מנהל טוב. היית כבר מעל 10 שנים בירושלים, עשית דברים טובים וגם פחות טובים, עכשיו אתה צריך להגיד 'עשיתי את הכי טוב שאני יכול, בוא ניתן למישהו חדש לנסות'. בטח כשזו לא רק קבוצה שמדברת אלא גם שמה כסף מהבית. התוצאות של הקבוצה בעשור האחרון מדברות בעד עצמן, ודני היה הבנאדם הכל-יכול בקבוצה בעשור האחרון. אני רואה את הפועל כסוג של מפעל חיים, כעסק, וכשלא עומדים במטרות וביעדים אז צריך לשלם את המחיר. מי שאחראי לסיפור הזה בעשור האחרון צריך לתת את הדין".

* קליין נלחם על הקבוצה, בשבילו היא הכל.

"יש הרבה מנכ"לים בהרבה חברות שעזבו או פוטרו, והלכו לעשות דברים אחרים. הקבוצה שלנו מאוד רוצה את העמותה בפנים באחוזים מסוימים, כי העמותה זה ייצוג של האוהדים. אם במסגרת העמותה דני יהיה חבר בדירקטוריון של הגוף החדש, אז על הכיפאק. אני טוען שהוא לא צריך להיות קשור לניהול. הוא צריך להיות חבר דירקטוריון, לא לקבל שכר. אם הוא רוצה גם להתפרנס מזה ולהביא ספונסרים ולקחת עמלות, אין לי בעיה".

דני קליין אמר בתגובה: "טובת הפועל ירושלים מעל הכל, ואני כיו"ר העמותה לא פוסל אף אחד. יש הסכם שמדבר בעד עצמו שכולם יצטרכו לעמוד בו, מעבר לכך גם לעמותה יש אינטרס להתחיל את העונה הבאה ואין לנו אינטרס לעכב כלום".