מחזיקי האג"ח של חבס אישרו את הצעת ההסדר של אספן

המתווה המשופר שהציעה חברת הנדל"ן שבשליטת רוני צארום כולל תספורת של כ-40% מהחוב

חברת הנדל"ן אספן גרופ של רוני צארום מתקרבת צעד נוסף לקבלת השליטה בחבס השקעות. תוצאות אסיפת מחזיקי האג"ח של חבס שפורסמו אמש, מלמדות כי המחזיקים אישרו ברוב מוחץ (סדרה 4 - 98%, וסדרה 12 -100%) את הצעת ההסדר שגיבשה אספן גרופ, המנוהלת על ידי אילן גיפמן.

זאת, לאחר שאספן שיפרה את מתווה ההסדר שהציגה למחזיקים, וקיבלה את תמיכת נציגות האג"ח למהלך. הנציגות כוללת את עופר גזית, יוני שר (הראל) וגיל לופוביץ' (פסגות). את אספן ליוותה בהסדר פירמת הייעוץ גיזה זינגר אבן.

כחלק מההסדר, המשקף תספורת של כ-40% על החוב המתואם, מציעה אספן להנפיק למחזיקים שתי סדרות אג"ח חדשות בחבס, בהיקף כולל של 200 מיליון שקל ובריבית שנתית של 4.5%-5%.

במסגרת ההסדר, אספן תזרים לחבס 70 מיליון שקל ממקורותיה כנגד הקצאה של 56% ממניות החברה.

מחזיקי האג"ח, שלהם חייבת החברה הקורסת 450 מיליון שקל, יקבלו את יתרת המניות בחבס (44%), ואילו בעל השליטה כיום, הרצל חבס, ייוותר ללא החזקות בחברה המשפחתית וללא כל תפקיד ניהולי בה, לאחר שהודיע כי אין ביכולתו להזרים כספים להסדר חוב בחברה.

בנוסף, תעמיד אספן הלוואה של עד 36 מיליון שקל לחבס, בהתאם לצורך. כעת תבצע אספן בדיקת נאותות בחבס, אותה היא צפויה להשלים תוך 15 ימי עסקים. בהמשך, תעבור העסקה למישור המשפטי הדורש גיבוש הסכמות בין שתי סדרות האג"ח ואישורים שונים נוספים, בין היתר מביהמ"ש, כך שהצפי הוא שהשליטה בחבס תעבור לידי אספן תוך חודשים ספורים.

שיתוף פעולה ותגובה מהירה

גיא פרג, יו"ר אספן, אמר כי "אנחנו לא קוסמים, לפנינו עבודה קשה ומאתגרת, אבל אנחנו סבורים שבעבודה קשה אפשר יהיה להשביח את החברה".

הרצל חבס מסר כי "אנו מכבדים את בחירתם של מחזיקי האג"ח לאמץ את הצעת חברת אספן, ונפעל כמובן ברוחה, מתוך שאיפה להשלימה בהקדם. הנהלת החברה ואנוכי נמשיך בשיתוף הפעולה ההדוק עם המחזיקים ונציגיהם, ואף נסייע כמיטב יכולתנו בידם של נציגי חברת אספן".

על רקע הסדרי החוב הרבים בשוק המקומי, שבדרך כלל מתמשכים חודשים ארוכים ואף מעבר לכך, תהליך גיבוש הסדר החוב בחבס נעשה בזריזות יחסית - תוך פחות משלושה חודשים.

גורם שהיה מעורה בדיוני ההסדר ציין כי "בעל השליטה שיתף פעולה עם הנציגות והמציעים, והתוצאה משביעת רצון. הכניסה לתהליך הייתה פתאומית ומהירה, ומחזיקי האג"ח והנציגות הבינו שאם לא יפעלו במהירות, הם יאבדו את הנכס המשמעותי של החברה - מניות חברת הנדל"ן המניב ההולנדית NSI. לכן גם מבנה העסקה היה חשוב".

חבס
 חבס

חבס
 חבס