אופיס דיפו מתכווצת: תסגור 4 סניפים בקניוני עזריאלי

אבי מלכה: "המהלך נעשה בהתאם לתוכנית העבודה של אופיס דיפו מיום רכישתה" ■ "סגירת הסניפים לא תהיה כרוכה בפיטורי עובדים; נפתח 2-5 סניפים חדשים"

רשת אופיס דיפו מתכווצת: ל"גלובס" נודע כי בעוד חודש ייסגרו 4 סניפים של הרשת הפועלים בקניוני עזריאלי. אופיס דיפו מפעילה כיום 8 סניפים בקניוני עזריאלי: מלחה, מודיעין, הנגב, חולון, איילון, גבעתיים, עכו וקריית אתא.

לדברי אבי מלכה, בעלי הרשת, "סגירת הסניפים היא בהתאם לתוכנית העבודה של החברה מיום רכישתה ובהתאם לחוזים שנחתמו בין אופיס דיפו לקבוצת עזריאלי. מראש סוכם כי רשת אופיס דיפו תפעל למשך 4 חודשים בלבד בקניוני עזריאלי".

לעומתו, מקורות בקבוצת עזריאלי מסרו כי הקבוצה החליטה שלא לחדש לרשת את חוזי השכירות בארבעה מהסניפים, וכי הקבוצה מקיימת משא-ומתן עם רשתות אחרות שייכנסו במיקומים הנוכחיים של אופיס דיפו.

כך או כך, לא מן הנמנע כי אחרי סגירת 4 מהסניפים, ייסגרו בהמשך שני סניפים נוספים של אופיס דיפו הפועלים בקניוני עזריאלי.

נציין כי הסגירה מגיעה 3 חודשים אחרי שהרשת סגרה במפתיע את הסניף בקניון הקריון של קבוצת מליסרון.

מלכה, בעל רשתות האופנה ml וג'אמפ, רכש את אופיס דיפו בפברואר האחרון תמורת 43 מיליון שקל, וזאת לאחר שהרשת נקלעה להקפאת הליכים.

אופיס דיפו ישראל עברה מספר גלגולים, שהאחרון שבהם, טרם הקפאת הליכים, הוא רכישתה על-ידי קבוצת המשביר לצרכן בדצמבר 2010. מאז רכישתה על-ידי המשביר, הרשת צברה הפסדים שהגיעו לעשרות מיליוני שקלים, עד הגעתה, כאמור, להקפאת הליכים.

במקביל לסגירת סניף הרשת בקריון, פעל מלכה מאז הרכישה לצמצום רצפת המכירה בחלק מהסניפים, כמו בדודג' נצרת, בחוצות המפרץ ובצומת ביל"ו, וזאת על מנת להוזיל עלויות.

באופיס דיפו אומרים כי תהליך סגירת הסניפים לא יהיה כרוך בפיטורי עובדים, וכי "אופיס דיפו תפתח 2-5 סניפים חדשים אשר יעסיקו את העובדים הקיימים. כיום יש לרשת מחסור בעובדים, והם ישבצו את רובם בסניפים קיימים.

"בהתאם להסכם רכישת אופיס דיפו, כפי שנחתם לפני כ-3 חודשים בין קבוצת מלכה והנאמנים, התחייבה קבוצת מלכה להעסיק 80% מעובדי אופיס דיפו, והיא אכן עומדת בהתחייבויותיה".