מה מציעים פארקי המים בארץ - וכמה יעלה לכם התענוג?

כ-100 שקל לאדם גובים פארקי המים בארץ, מה שהופך את הבילוי הקייצי להוצאה כבדה ■ הדרך להנחות קצרה ועוברת במועדוני צרכנות, קופונים וכרטיסי אשראי

מה יותר מרענן מלבלות את חופשת הקיץ בפארק מים? אלא שמדובר בבילוי יקר. בחלק מהפארקים המחיר התייקר וחצה את רף ה-100 שקל לכרטיס, ובכל הפארקים המחיר אחיד למבוגרים ולילדים, שנדרשים לכרטיס כניסה מגיל שנתיים.

רכישה מוקדמת באמצעות מועדוני צרכנות, חברות אשראי או קופונים מוזילה משמעותית את ההוצאה. אם לפי מחירון הכניסה הרגיל משפחה בת 5 נפשות תשלם כ-500 שקל עבור כניסה למימדיון או לשפיים (מבלי להזכיר את מחירי המזון והמשקאות באתרים אלה), באמצעות כרטיסים מוזלים דרך "חבר" אותה משפחה תוכל להיכנס ב-200 שקל.

התעריפים המוזכרים בכתבה הם תעריפי הקיץ, היקרים יותר לעומת התעריפים במאי-יוני והחל מספטמבר. במילים אחרות, מי שיבקר בפארקי המים בחודשים חמים שאינם חודשי החופש הגדול, ייהנה מצפיפות מופחתת וישלם פחות.

כך או כך, ההנחות ממחירי הכניסה הרשמיים נגישות לרבים: החל במועדוני צרכנות עבור בכרטיסי אשראי ובוועדי עובדים.

בחלק מהאתרים מוצעות הנחות של כ-25% למי שיזמין מראש מהאתר (ובעיקר למי שלא מצא מכר ב"חבר", באשמורת או בקרנות השוטרים), אבל שווה להתאמץ ולחפש קשרים למועדוני הצרכנות, שעמיתיהם ישלמו חצי מחיר ולפעמים אף פחות מחצי, כאשר את ההנחות הגבוהות ביותר מציע מועדון "חבר" של גמלאי צה"ל ואנשי הקבע.

שווה לעקוב גם אחר אתרי הקופונים, שבימי הקיץ מציעים דילים הכוללים הנחות של עשרות אחוזים.

בחברות האשראי ישראכרט, לאומי קארד וכאל ניתנות הטבות במתכונת 1+1 במרבית פארקי המים ואתרי הבילוי (את הרכישה יש לבצע מראש). שווה לבדוק את הזכאות שלכם למימוש הדיל הזה.

תושבי חולון מוחים

בימים אלה רצה עצומה של תנועת "צעירים" נגד מחירי הכניסה לבריכות שנמצאות בחולון. לפי העצומה, בחולון פועלות 3 בריכות הנמצאות בבעלות עיריית חולון - ימית, בריזה ונופשונית, כאשר הן הוקמו מכספי הציבור, ולמרות זאת דמי הכניסה מופרזים, גם כאשר יש מחירים "מיוחדים" לתושבי העיר.

"המחירים משאירים את תושבי חולון מחוץ למים. אנחנו בתנועת 'צעירים' לא מוכנים לעבור על כך בשתיקה! אלה הבריכות שלנו, אין סיבה שיעשקו אותנו בכניסה!", נכתב בעצומה.

המחירים לתושבי העיר הם 78 שקל ל'ימית' (63 שקל לנוער וקשישים); בריזה: 63 שקל (כניסה רק לבריכה ולסאונה); ונופשונית - שבה תושבי חולון משלמים מחיר מלא: 68 שקל ביום חול, 80 בשבתות.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי מדובר בטענות קנטרניות ללא אחיזה במציאות: "3 המתחמים הינם בבעלות חברה עירונית שאינה מלכ"ר, שאינה נתמכת על-ידי העירייה ומשלמת לה את כל המסים הנדרשים. החברה משקיעה את כל רווחיה בשיפור ובשדרוג הנכסים עצמם. החברה מעניקה הנחות לתושבי חולון, ובימים מיוחדים 50% הנחה לבני-נוער.

"אין להתייחס ל'ימית' כאל בריכה. זה פארק מים, ויש להשוותו לפארקי מים אחרים. גם 'בריזה' אינה בריכה אלא מועדון מנויים שכמעט ולא מאפשר כניסה-חד פעמית. ב'נופשונית' ניתן לרכוש כרטיסיות מוזלות עם הנחות לתושבי חולון".

מהו המחיר האמיתי?

ההנחות הרבות מעלות את התהייה אם המחיר הרשמי פיקטיבי, ואם המחיר הריאלי הוא זה שמשלמים דרך מועדוני הצרכנות או דרך וועדי עובדים.

בכל מקרה, חשוב לזכור כיהספונטניות לא משתלמת. "גלובס" בדק היכן נמצאים מתקני האקסטרים, היכן אפשר לנסוע במכוניות מתנגשות עם היציאה מהמים, היכן תוכלו להתרווח על אבוב - וכמה תשלמו.

פארק מים
 פארק מים