אושר דיון בייצוגית נגד עיריית רעננה על חישוב הארנונה

התובעים טוענים כי חיובם בארנונה בגין שטחים מקורים אשר אינם תחומים ב-3 או ב-4 קירות אינו חוקי ■ היקף התביעה: 14 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, בשבתו כבית משפט לעיניינים מינהליים, אישר היום (ד') הגשת תביעה ייצוגית כנגד עיריית רעננה.

התביעה, על סך של 14 מיליון שקל, עוסקת בחיוב ארנונה בבתים צמודי קרקע ברחבי העיר. התביעה הוגשה על-ידי עו"ד רועי נחום ממשרד זמיר, נחום ושות'.

את התביעה הגישו שניים מתושבי העיר, שמואל רחמים ורמי לבנת, המתגוררים בבתים פרטיים בעיר.

במסגרת התביעה טוענים התובעים כי חיובם בארנונה בגין שטחים מקורים אשר אינם תחומים ב-3 או ב-4 קירות, אינו חוקי.

כך לדוגמה, התובעים טענו כי שטח של כניסה מקורה לבית המגורים, אשר אינה תחומה ב-3 קירות, אינו בר-חיוב בארנונה. שתי התביעות אוחדו לתביעה אחת.

בפסק הדין של השופטת מיכל נד"ב, נקבע כי פרשנות התובעים הייצוגיים לצו הארנונה של העירייה הינה סבירה, מתיישבת עם לשון החוק ונותנת היגיון לצו הארנונה מבחינה תכליתית.

עוד נקבע כי ניסוח צו הארנונה עושה היגיון כאשר אינו מבקש לחייב בארנונה שטחים מקורים הדומים לשטחי "חוץ", בשל היותם מקורים בלבד, או עם קיר אחד או שניים בלבד.

בית המשפט קבע כי קיימת אפשרות סבירה שהתובענה תוכרע לטובת תושבי העיר, ולפיכך אישר את הבקשה וקבע כי התובענה לגופה תידון בפניו.

לדברי עו"ד רועי נחום שהגיש את התביעה, "מדובר בפסק דין בעל משמעות עצומה כמעט לכל בעלי הבית פרטיים ברעננה, אשר ככל שתתקבל התביעה, יקבלו החזרים בגין חיובי ארנונה, בעבור 24 החודשים שקדמו לפתיחת ההליכים ועד למתן פסק הדין בתביעה".

כעת, לאחר שבית המשפט אישר את הבקשה להגשת התביעה כייצוגית, ידון בית המשפט בתביעה לגופה לאחר הפגרה.