משעל לבג"ץ: להשלים את מינויי ליו"ר מועצת הכבלים

אריאל משאל נבחר לתפקיד באוקטובר 2012 ע"י ועדת איתור, אולם עם ההכרזה על יציאה לבחירות נעצר הליך המינוי ■ דורש צו שימנע מינוי אדם אחר לתפקיד

אריאל משעל לא מוותר על תפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. משעל, שסומן בעבר על-ידי שר התקשורת הקודם משה כחלון לתפקיד, עתר היום (ה') לבג"ץ, באמצעות עורכי הדין יוסי בנקל, זהר ברזילאי וענבל רז ממשרד ראב"ד-מגריזו-בנקל ושות', בדרישה להוציא צו ביניים שימנע מינוי של אדם אחר ליו"ר המועצה, ובדרישה להבהיר מדוע לא הושלמו ההליכים למינויו שלו לתפקיד.

משאל נבחר באוקטובר 2012 לתפקיד על-ידי ועדת איתור. זו המליצה עליו לשר משה כחלון, פה-אחד. אולם עם ההכרזה על יציאה לבחירות נעצר הליך המינוי.

על-פי עתירתו של משעל, במשרד התקשורת מבקשים כעת "להרחיב את הליכי האיתור", כלומר למצוא אופציות אחרות למועמד.

"אין - ולא הייתה - כל טענה לפגם במינויה של ועדת האיתור או בתפקודה, ובהתחשב בעובדה כי הליכי המינוי לתפקיד יו"ר המועצה החלו לפני למעלה משנה (!), וכי בתקופה זו גזר על עצמו העותר השעיה מרצון מעיסוקים מקצועיים שונים שיש בהם כדי להשפיע על מינויו (השעיה אשר, מטבע הדברים, מסבה לעותר נזקים כלכליים ומקצועיים לא מבוטלים) - הרי שבית המשפט הנכבד מתבקש לקבוע דיון דחוף בעתירה ולדון בעתירה לגופה", נכתב בעתירה.

לדברי משעל, המדינה "לא הצביעה על כל טעם להמשיך לעכב את השלמת הליכי המינוי של העותר לתפקיד יו"ר המועצה, לבד הרצון המסתבר להתנער מהחלטת ועדת האיתור - ואת זאת אין להתיר".