חברת מימון חוץ-בנקאי בבורסה: "רוצים להיות שקופים"

אופל באלאנס הכניסה פעילותה לשלד גלובליקום החברה שבשליטת האחים מזרחי הוערכה ב-43 מיליון שקל, למרות שההון העצמי שלה עומד על 1 מיליון שקל בלבד

חברת מימון חוץ-בנקאי נוספת מצטרפת לאחים נאוי בבורסה בתל אביב, בעקבות השלמת העסקה להכנסת פעילות אופל באלאנס לשלד הבורסאי גלובליקום.

במסגרת העסקה תקצה גלובליקום כ-80% ממניותיה לאופל, אשר בתלות בתוצאותיה הכספיות תוכל להגדיל את ההחזקה לכ-89%.

אופל באלאנס היא חברה פרטית מאשדוד, הפועלת מאז 2006 במגוון שירותים פיננסיים.

עיקר פעילותה הוא בניכיון צ'קים דחויים לתאגידים, לעסקים ולשכירים.

נוסף על כך, היא מספקת שירותי מט"ח, העברת כספים לחו"ל ליבואנים ולפרטיים ופתרונות פיננסיים לביצוע בהוראת הלקוח. כמו כן היא נוטלת חלק במיזם משותף עם חברות כרטיסי אשראי לגיוון מסגרות אשראי ללקוחות, באמצעות כרטיסים נטענים.

בעלי השליטה באופל הם האחים דני, שחר ויהושע מזרחי, גיסם מיכאל איתן ובנו עודד, ועו"ד החברה, אורן בן יאיר.

המהלך של אופל נעשה בניגוד למגמה בבורסה בתקופה האחרונה, הכוללת בעיקר מחיקת חברות מהמסחר, על רקע הרגולציה המתהדקת ומחזורי המסחר המתכווצים.

דני מזרחי, מנכ"ל החברה, התייחס לכך היום, ואמר: "אנחנו מודעים למחיר הרגולציה, אבל אנחנו רוצים להיות שקופים גם אם זה יעלה לנו כסף. ללקוחות שלנו חשוב לעשות עסקים עם חברה שנוח ללמוד אותה. עשינו את המהלך מתוך בחירה, ואנחנו משוכנעים שעשינו את המהלך הנכון".

"להגדיל את האשראי הזמין"

מזרחי אמר: "אנחנו שמחים להצטרף לבורסה בתל אביב ולהשתמש ככל שיתאפשר בפלטפורמה הציבורית ככלי להגדיל את האשראי הזמין לפעילותנו. חומר הגלם אצלנו הוא כסף, יש לנו פלטפורמה שיודעת לייצר הכנסות, והכניסה לבורסה תוכל לסייע לנו להגדיל את ההכנסות ולהיות דומיננטיים".

בהתייחס למצב שוק פעילות האשראי החוץ-בנקאי אמר מזרחי: "אנחנו ערים למצב ועובדים בזהירות תוך ניהול סיכונים. זה תחום העיסוק שלי כבר 18 שנה; חוויתי עליות ומורדות, והחובות האבודים שלנו מדברים בעד עצמם. ככל שבבנקים מכבידים ברגולציה ובקריטריונים כלפי לקוחות, מטבע הדברים יש אצלנו יותר ביקושים. למרות זאת, לא כל אחד יכול להיות לקוח שלנו".

אופל מצטרפת כאמור לקבוצת אחים נאוי, שהכניסה את עסקי המימון החוץ-בנקאי המשגשגים שלה לבורסה באמצעות שלד בורסאי לפני כשנתיים, ומאז מציגה צמיחה נאה בפעילות.

לצורך העסקה עם גלובליקום, הוערך שוויה של אופל ב-43 מיליון שקל. את 2012 סיכמה אופל עם רווח נקי של 3.8 מיליון שקל, על הכנסות של 12 מיליון שקל, והונה העצמי עמד על 1 מיליון שקל בלבד.

בשנתיים הקודמות (2010-2011) רשמה החברה הפסד של 300-500 אלף שקל, בהתאמה, על הכנסות של 8-9 מיליון שקל. ב-2012 חילקה החברה דיבידנד של 4.2 מיליון שקל וב-2011 דיבידנד של 1.3 מיליון שקל.

אופל
 אופל